תקשורת ומדיה

משה נוסבאום בווידוי מצמרר: האם שוקל המתת חסד?

העיתונאי הוותיק של חדשות 12 שסובל ממחלת ALS, סיפר בראיון: "אם אמשיך להלחם ולחשוב שאני יכול, אולי גם אצליח. הצלחה זה לא להחלים, זה וואן וויי, אין דרך אחורה, אלא למנוע התדרדרות של המחלה לשאר חלקי הגוף, על זה אני נאבק ובזה אני מאמין"
מערכת ice |  9
משה נוסבאום (צילום ויקיפדיה/Eyalbenyaish)
בראיון לאתר 'שווים', העיתונאי הוותיק של חדשות 12 משה נוסבאום ענה על לא מעט שאלות קשות של צמד המראיינים יערה מקמל ואביחי חיים ובין היתר עלתה השאלה על המתת חסד והאם הוא שקל לעשות זאת לאחר שנודע לו כי הוא חולה ב-ALS והמחלה תחמיר עם הזמן.
נוסבאום ענה: "אני בסדר, אבל חייב לומר לכם שעכשיו אני קולט בפעם הראשונה שגם אני עושה משהו למען אותו ציבור של בעלי מוגבלויות וזה כבוד גדול גם לי. אני מבין ומרגיש בתגובות שאני מקבל ביום יום על החשיבות שלי על המסך. אשה בשוק שפגשתי אמרה לי שבזכותי אבא שלה אמר שהוא יילחם. שאני נותן לאחרים, זה מוסיף לי כוח למאבק".

המכתב שכתב לעובדי הערוץ: "זה הוציא אותי מהארון, זו תוצאה של ההחלטה שקיבלנו המנכ"ל אבי וייס ואני שבאתי לספר לו אחרי שגם הוא הזיל דמעה והנה אני מספר את זה בפעם הראשונה למרות שהוא לא מתגאה בזה, אבל כששאלתי אותו מה הלאה הוא לא חשב בכלל וענה לי 'ככל שזה תלוי בי, אתה ממשיך להגיש'".
לסיום הסביר: "לא הייתי מוכן לעוצמה הזו, המתת חסד כמו הצלם רונן אקרמן? אני מאוד מעריך את השאלה הישירה, לא לרבים יש את האומץ לשאול שאלה מהסוג הזה ואני אומר, אני מסיר את הכובע, אני אופטימיסט חסר תקנה, אני ראשית מאמין שחלק מהמחלה לפחות שלי, הוא כאן (בראש). אם אמשיך להלחם ולחשוב שאני יכול, אולי גם אצליח. הצלחה זה לא להחלים, זה וואן וויי, אין דרך אחורה, אלא למנוע התדרדרות של המחלה לשאר חלקי הגוף, על זה אני נאבק ובזה אני מאמין".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ראיון עם נוסבאום
    ל.כ.פ. 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא הוגן ואפילו אכזרי לשאול את נוסבאום. שאלה כזו בשעה שעדיין נלחם ועובד וחזק נפשית להתמודד עם ההשלכות של המחלה,ממש לא הוגן.
    סגור
  • 5.
    שאלה מזעזעת. לא מתחבר להתנפלותו על ימנים, אבל רק בריאות
    מראיינים מזעזעים 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה להכניס רעיונות לבן אדם?! ואגב הכותרת מטעה, ועובדה שהוא לא דיבר על זה מיוזמתו ולא בכיוון. החמיא על השאלה כי היה בהלם כנראה אבל אין שום מקום לשאלה=הצעה כזו. אין מוסר לתשקורת הסמול, כרגיל.
    סגור
  • 4.
    איש אהוב,אמן ותצליח (ל"ת)
    נודה 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    שתמשיך לעבוד ולתרום עוד שנים רבות (ל"ת)
    מור 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    משה ניסנבאום ממש מצמרר אם יבקש
    א.א.חיפה 11/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני לא מאוהביו. אבל מה שקרה לו זה נורא. ומאחלת לו להמשיך ולהיות חזק ולא לבקש את המתת חסד . כי נורא. יהיה ליד בני משפחתו האהובים ביחד יתמודדו כך יבואו ימים קשים וגם ימי נחת הכל בייחד עם המשפחה התומכת מאוד חשוב כי על יום לידו יותר טוב לכולם מאשר יסע ויגיד להם שלום מרחוק מזעזע.
    סגור
  • צנזורה
    אור 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע מצנזרים אותי
    סגור
  • המתת חסד אינה מצמררת
    אור 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחלה עצמה כשהיא מתדרדרת קשה ביותר .אתה מגיע למצבי קיצון שאינך מתפקד כלל והכל עושים עבורך.המתת חסד זו בחירה מכבדת ביותר.
    סגור
  • 1.
    נקווה שיחזיק עוד הרבה שנים ושינצח את המחלה הארורה הזו (ל"ת)
    פש 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אי אפשר
    אור 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לנצח את המחלה הזו עדיין לא מצאו לה תרופה.
    סגור