תקשורת ומדיה

ביידן שובר שיאים: הביך מועמד לסנאט בפליטת פה נוספת

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ממשיך עם פליטות הפה שמעוררות תהייה לגבי כשירותו. והפעם: אמר לאשתו של מועמד לסנאט שבריאותו רופפת: "תהיי סנאטורית נהדרת", ורמז בכך שהאישה תהיה הסנאטורית הפועל
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ 60 Minutes)
אופס, הוא עושה זאת שוב: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך עם פליטות הפה המביכות, והפעם בירך אשתו של מועמד לסנאט ממפלגתו: "את תהיי סנאטורית נהדרת". בכך בעצם נתן פומבי לרכילויות שהמועמד עצמו, שבריאותו רופפת, לא יוכל לתפקד ואשתו תהיה "הסנאטורית בפועל".
התקרית המביכה ארעה בעת נאומו של ביידן בפנסילבניה. הנשיא בירך את הסנאטורים מהמדינה, וכאשר הגיע אל המועמד לסנאט ג'ון פטרמן, אמר: "תודה רבה על הריצה, אני מאוד מעריך את זה". לאחר מכן פנה אל אשתו ג'יזל, ואמר: "את הולכת להיות גדולה, את תהיי סנאטורית נהדרת".

פטרמן לקה השנה בשבץ מוחי, מה שפגע קשות בכושר השמיעה שלו, ושמועות נסובו על מצבו הבריאותי וכשירותו לתפקד כסנאטור. רעייתו, ג'יזל, נטלה תפקיד פעיל במירוץ של בעלה, מה שגרם לתהיות בארה"ב האם היא זו שתתפקד בעצם כסנאטורית בפועל במקום בעלה. הדבר האחרון שלו היה זקוק פטרמן במירוץ שלו מול יריבו הרפובליקני, הוא שנשיא ארה"ב יאושש את השמועות לגבי חוסר יכולתו לתפקד.
פרט למבוכה שגרם ביידן, הוא נראה מבולבל לדברי נוכחים במקום וגם טעה בכיוון כשירד מהבמה. כזכור, לפני כשלושה שבועות עורר ביידן מבוכה רבתי כאשר במהלך כנס בארה"ב הוא קרא מעל הבמה לחברת הקונגרס ג'קי ולורסקי. ביידן שכח כי מספר שבועות לפני כן היא נהרגה בתאונת דרכים, והוא אף פרסם הודעת צער על מותה.
סקר שפורסם החודש בארה"ב גילה כי 64% מהאמריקאים, כולל רוב לא קטן של דמוקרטים, אומרים שהם "מודאגים מאוד" או יש להם "דאגה מסוימת" לבריאותו המנטלית של הנשיא האמריקאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה