תקשורת ומדיה

הפאונד הבריטי מתאושש: הבנק האנגלי רוכש אגרות חוב נוספות

הבנק של אנגליה סימן באופן פרטי על נכונות להרחיב את רכישת אג"ח חירום שלו, ובמקביל הליש''ט מתאושש אחרי תקופה שהוא היה בירידה

מערכת ice | 
דוחות כספיים (צילום freepik)
הדיווח הגיע בעקבות הערותיו של הבנקאי המרכזי של אנגליה, אנדרו ביילי, שאמר שהבנק המרכזי יסיים את תוכנית החילוץ ביום שישי כמתוכנן. בנאום באירוע שארגן המכון לפיננסים בינלאומי בוושינגטון הבירה, בשלהי יום שלישי, אמר ביילי כי "חלק מהמהות, אני חושב, של התערבות יציבות פיננסית היא שהיא זמנית בבירור".
הפאונד ירד עד ל-1.0922 דולר במסחר הבוקר של אסיה לפני שצבר ל-1.106 דולר. הוא נסחר ב-1.0988 דולר בשעה 6 בבוקר שעון לונדון ביום רביעי. ממשלת בריטניה הכריזה על תוכנית כלכלית רדיקלית - תקציב שכלל הפחתות מס ללא מימון, ב-23 בספטמבר. המהלך גרם לשווקים הפיננסיים להסתחרר, כאשר המשקיעים מכרו את הליש"ט וזרקו את אגרות החוב של בריטניה.

בניסיון לבלום את המכירה, הבנק האנגלי בסוף ספטמבר הודיע ​​כי ידחה את תוכניתו למכור אג"ח ממשלתיות של בריטניה ולרכוש אג"ח ארוכות לשבועיים כחלק מצעדי חירום להרגעת השוק. כמה קרנות פנסיה היו במרחק שעות מקריסה כאשר הבנק האנגלי נכנס, כתב סגן המושל ג'ון קנליף במכתב למחוקק בשבוע שעבר.
מאז, הבנק המרכזי הרחיב את חבילת החילוץ שלו פעמיים, והרשויות ביצעו סיבוב פרסה במדיניות - ביטול תוכנית לקיצוץ מסים עבור בעלי ההכנסה הגבוהה ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה