השוק

"סיכון מהותי לכלכלה הבריטית": באנגליה מאיצים רכישת אג"ח

הדרמה הפיננסית בבריטניה נמשכת אחרי המכירה המואצת של אגרות החוב הממשלתיות שכמעט והביאו לקריסה של קרנות ההשקעה והגמל בכלכלה הבריטית. כעת הבנק המרכזי מרחיב את התערבותו
מערכת ice | 
כלכלת בריטניה (צילום shutterstock)
הבנק המרכזי של אנגליה הכריז הבוקר (שלישי) על הרחבת פעולת רכישת אג"ח חירום שהחל בשבע שעבר, במטרה להחזיר את הסדר לשוק האג"ח הכאוטי של המדינה.
הבנק המרכזי אמר כי ירחיב את רכישותיו של אג"ח ממשלתיות של בריטניה - כך שיכלול אג"ח צמודות מדד מה-11 באוקטובר עד ה-14 באוקטובר. המהלך מסמן את ההרחבה השנייה של חבילת החילוץ יוצאת הדופן של הבנק תוך כמה ימים, לאחר שהגדיל את מגבלת הרכישות היומיות שלו ביום שני לקראת סיום תוכנית הרכישה המתוכננת ביום שישי.
הבנק השיק את התערבות החירום שלו ב-28 בספטמבר לאחר מכירה חסרת תקדים באגרות חוב ממשלתיות ארוכות טווח שאיים למוטט קרנות השקעה מרובות אחריות (LDI), המוחזקות באופן נרחב על ידי תוכניות פנסיה של בריטניה.
"בתחילת השבוע הזה נרשמה תמחור משמעותי נוסף של החוב הממשלתי של בריטניה, במיוחד אגודות צמודות למדד. חוסר תפקוד בשוק הזה, והסיכוי לדינמיקה של 'מכירת אש' לחיזוק עצמי מהווים סיכון מהותי ליציבות הפיננסית של בריטניה", אמר הבנק בהצהרה ביום שלישי.
תשואות מוזהבות צמודות מדד ל-10 שנים בבריטניה עלו ביום שני ב-64 נקודות בסיס, מה שמייצג ירידה מסיבית של 5.5% במחיר. בינתיים, מחירי הגולדים הצמודים למדד ל-30 שנה ירדו ב-16% ביום, כאשר התשואות עומדות כעת על כ-1.5%, לאחר שעמדו על -1.5% רק לפני שישה חודשים. התשואות נעות הפוך למחירים.
אמש (שני) הבנק קבע את הגבול העליון של רכישות המוזהבות היומיות שלו ל-10 מיליארד ליש"ט (11 מיליארד דולר), מתוכם עד 5 מיליארד ליש"ט יוקצו לגיליטים קונבנציונליים ו-5 מיליארד ליש"ט לגי'טים צמודים למדד.
גודל המכירות הפומביות יישאר בבדיקה, אמר הבנק, וכל הרכישות "יפתרו בצורה חלקה ומסודרת ברגע שהסיכונים לתפקוד השוק יירגעו".
התגובה בשוקי האג"ח בבריטניה הושתקה בעקבות ההודעה. תשואת המוזהבים ל-10 שנים ירדה ל-4.426%, בעוד שהתשואה ל-30 שנים הייתה קבועה בערך, על 4.713%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה