השוק

סערת משכנתאות בבריטניה: גופים פיננסיים ענקיים עוצרים פעילות

המלווים הבריטים Virgin Money, Halifax ו- Skipton Building Society משכו חלק מעסקאות המשכנתאות שלהם ללקוחות, לאחר המהומה בשוקי האג"ח הבריטיים
מערכת ice | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
Virgin Money ו-Skipton Building Society עצרו זמנית את הצעות המשכנתא ללקוחות חדשים, בעוד שHalifax, אשר נמצאת בבעלות קבוצת הבנקאות לוידס, מתכננת לעצור כל מוצרי משכנתא עם עמלות, שבהן לרוב מוצעות ריביות נמוכות יותר.הדובר מטעם Virgin Money אמר שזה נובע מ"תנאי השוק", בעוד שהליפקס ייחסו את המהלך ל"שינויים משמעותיים בתמחור בשוק המשכנתאות".
חברת Skipton Building Society אמרה שהם השהו את המוצרים שלהם כדי "לתמחר מחדש, בעקבות התנהלות השוק בימים האחרונים". שוקי האג"ח והמטבעות הבריטיים היו בסערה, מאז הכריז שר האוצר קווסי קוארטנג על "מיני תקציב" שלו ביום שישי, שכלל הפחתות מסים משמעותיות ודחיפה לכיוון "כלכלה מטפטפת". התשואה על המטבע הבריטי ל-10 שנים, זינקה ביום שני לרמות שלא נראו מאז 2008, בעוד שהפאונד הבריטי צנח לשפל של כל הזמנים מול הדולר.
 
החששות מהאינפלציה הואצו בעקבות מהלכי השוק, שהצביעו על כך שהבנק אוף אנגליה יצטרך להמשיך להעלות את הריבית כדי להילחם בעליית המחירים. הבנק המרכזי אמר כי הוא לא יירתע מכך, שכן הוא שואף להחזיר את האינפלציה ל-2% ועוקב מקרוב אחר ההתפתחויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה