תקשורת ומדיה

דיווח מפתיע: טראמפ הציע למלך ירדן את השליטה באיו"ש

בספר שעוסק כולו בתקופת כהונתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, נחשף כי במהלך כהונתו טראמפ הציע למלך ירדן לקבל את השליטה ברחבי יהודה ושומרון
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ בפוקס ניוז (צילום צילום מסך פוקס ניוז)
בוושינגטון פוסט מדווחים הבוקר (חמישי) כי במהלך כהונתו נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ הציע בינואר 2018 לעבדאללה השני, מלך ירדן, לקבל לידיו את השליטה בגדה המערבית. יש לציין כי לנשיא האמריקאי לא הייתה סמכות להציע זאת משום שהשטחים נמצאים בשליטה ישראלית. למעשה בוושינגטון פוסט התבססו על ספר שעוסק בכהונתו של טראמפ ועתיד לצאת בקרוב.
לפי התיאר בספר תגובתו של עבדאללה להצעה החריגה של טראמפ. בשיחה עם חבר אמריקני אמר המלך הירדני כי שחשב שהוא חווה התקף לב בזמן שההצעה הנוחה בפניו. "לא יכולתי לנשום, הייתי מקופל מכאב", הוסיף עבדאללה. מטעמו של טראמפ לא נמסרה תגובה לדברים.
 
הספר, שנכתב על ידי עיתונאים מה"ניו יורק טיימס", CNN ו"הניו יורקר" ייקרא "המפלג: טראמפ בבית הלבן 2017-2021". למעשה זהו לא הקטע הראשון שמתפרסם מתוך הספר האמריקני המסקרן. ב-CNN פורסם כי הרמטכ"ל האמריקני מארק מילי ובכירים ביטחוניים נוספים בארצות הברית חששו שטראמפ יתקוף באיראן ללא התראה מוקדמת או יגרור את ארצו למלחמה גרעינית עם צפון קוריאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתרון טראמפ=עזה למצרים-יו"ש לירדן-ישובים יהודים ישראל (ל"ת)
    איתן 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור