תקשורת ומדיה

מידע על יכולות גרעיניות של מדינה זרה נתפס אצל טראמפ

כחלק מחקירת ה-FBI נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ פורסם הבוקר (רביעי) כי האחרון החזיק בביתו מידע מסווג ביותר הקשור ליכולות גרעיניות של מדינה זרה, שם המדינה לא נחשף
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום pixabay)
בתקשורת האמריקאית מדווחים הבוקר (רביעי) כי מסמך המתאר את היכולות הצבאיות של מדינה זרה, ביניהן גם היכולת הגרעינית שלה, נמצא והוחרם בפשיטת ה-FBI על אחוזתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. הדיווח שהסתמך על גורמים המעורים בפרשה, לא נקב בשם המדינה הזרה, ולא ציין אם מדובר במדינה עוינת או ידידותית לארה"ב.
נכון לרגע כתיבת שורת אלה טרם נמסרה תגובה רשמית כלשהי מטעם מנגנוני הבטחון בארצות הברית בדבר החשיפה. יש לציין כי במהלך הפשיטה שהתרחשה רק בחודש שעבר, הוחרמו יותר מ-11,000 מסמכים ממשלתיים וצילומים.
לפי גורמים מקורבים לחקירה חלק מהמסמכים שהוחרמו על ידי ה-FBI קשורים למבצעים מסווגים של צבא ארה"ב, שחשיפה אליהם דורשת אישור מיוחד מעבר לסיווג "סודי ביותר". חלקם אף סודיים עד כדי כך, שחלק מגורמי הביטחון הלאומי הבכירים ביותר אינם מורשים להיחשף אליהם.
 
כזכור הפשיטה הלילית באוגוסט האחרון הגיעה בעקבות חשדות כי דונלד טראמפ לקח מהבית הלבן לאחוזתו "מאר א-לגו" מסמכים מסווגים אותם היה אמור למסור לארכיון הלאומי בתום כהונתו. בפשיטה כאמור נמצאו אנשי יותר מ-100 מסמכים בעלי סיווג "סודי ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה