תקשורת ומדיה

פרשת ליסה פרץ: מו"ל הארץ על התפקיד החדש בגלובס

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, מודה כי בהנהלת העיתון ידעו על הדיווחים על עורכת גלריה, ליסה פרץ, אך לא עשו דבר מעבר לשיחות עמה. על התפקיד החדש בגלובס: "מקווה שהיא תפיק את הלקחים והתפקוד שלה בגלובס לא יגרום לעוד כתבה עליה"
מערכת ice | 
ליסה פרץ (צילום מתוך יוטיוב מועדון תרבות, Magma Images)
סערת ליסה פרץ. לאחר שקיבלה הזדמנות שנייה בעיתון הכלכלי גלובס, מו"ל הארץ עמוס שוקן חושף מאחורי הקלעים על הכתבה שהובילה לעזיבתה את העיתון בעקבות התעמרות בעובדים, ומודה: "נכשלנו".
את הדברים אמר מו״ל הארץ עמוס שוקן בכנס עיתונות חופשית מפחד, כאשר גם התייחס לתפקידה החדש: "אני מקווה שהיא תפיק את הלקחים והתפקוד שלה בגלובס לא יגרום לעוד כתבה של אבנר הופשטיין".

כזכור, באוגוסט שנה שעברה, התפרסם תחקיר של אבנר הופשטיין ב-"זמן ישראל" ובו דיווחים רבים על התעמרות בעובדים של ליסה פרץ, עורכת מוסף גלריה בעיתון הארץ. לאחר פרסום הדברים, פוטרה פרץ מהעיתון, ולאחר כמה חודשים מצאה בית חדש אצל אלונה בר און ונעמה סיקולר בעיתון גלובס, דבר שהוביל להצתה מחדש של הסערה.
שוקן אינו מסתיר שידע על הדברים שפורסמן כלי פרץ כבר לפני כן: "חלק מהדברים שהיו בתחקיר של אבנר הופשטיין היו ידועים לנו ודיברנו על זה עם ליסה פרץ. אבל זה לא הביא לתוצאה של מניעת ההתנהגות כפי שתוארה בזמן ישראל".
 
לדבריו, במהלך השיחות שלו עם פרץ, הוא הבהיר לה שהוא מרוצה מפרסום הכתבה נגדה שהביאה לידי ביטוי את הדברים אותם לא הצליחו להבהיר מולה "אולי הכתבה תשקף לה את המציאות", אמר, והודה: "נכשלנו בזה שלא אמרנו בשלב מוקדם יותר או שאת מתנהגת אחרת או שניפרד. היינו יכולים להגיד את זה, אבל נכשלנו".
שוקן חושף כי לא הביא לפיטוריה מייד אלא הוצע לפרץ תפקידים אחרים, אך לאחר שסירבה, עזבה פרץ את העיתון. על התפקיד החדש בגלובס, אמר מו"ל הארץ: " אני מקווה שהיא תפיק את הלקחים והתפקוד שלה בגלובס לא יגרום לעוד כתבה של אבנר הופשטיין".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה