תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים פנה לבג"ץ: נאבק בתקנות המעקב הדיגיטלי

הארגון פנה לבג"ץ והתריע כי התקנות לשעת חירום המאפשרות מעקב דיגיטלי אחרי אזרחים פוגעות בחיסיון העיתונאי – ערך בעל מעמד חוקתי מיוחד. אתמול כבר הגיש הארגון הסתייגות להצעת החוק החדשה 
בועז גולדברג | 
הסגר (צילום freepik)
אתמול (ד') הגיש ארגון העיתונאים הסתייגות להצעת חוק חדשה שהממשלה מתכוונת להניח על שולחן הכנסת, בדרישה להחריג את העיתונאים מהחוק המאפשר ביצוע מעקב טלפוני, כדי לשמור על חופש העיתונות והחיסיון העיתונאי - שני ערכים בעלי מעמד חוקתי מיוחד.
בתחילת השבוע פנה הארגון לבג"ץ והתריע כי התקנות לשעת חירום המאפשרות מעקב דיגיטלי אחרי אזרחים פוגעות בחיסיון העיתונאי ובשל כך גם בחופש העיתונות, וכי "ללא ביטול התקנות ו/או תיקונן הדרמטי באופן שיאפשר שמירה על חופש העיתונות וחסיון מקורות עיתונאים, עלול להיווצר אפקט מצנן משמעותי שיגרום לפגיעה ישירה או עקיפה ביכולת של עיתונאים לבצע מלאכתם". כמו כן נטען כי "עצם הידיעה שמכשירי הטלפון הניידים הנ"ל מנוטרים והמידע בהם מעובד עלול למנוע ממקורות פוטנציאליים להעביר לעיתונאים מידע בעל ערך ציבורי - מה שיפגע לא רק בפעילותה התקינה של העיתונות החופשית אלא גם בציבור שלמענו המידע נאסף ומפורסם". בעקבות העתירה, הורו השופטים למדינה להשיב לטענות בתוך 7 ימים.
בעתירה, שהוגשה באמצעות היועצת המשפטית של ארגון העיתונאים, ד"ר מורן סבוראי ממשרד בשה-זבידה-סבוראי, נכתב כי "היום, לא פחות מתמיד ואולי אפילו דווקא יותר מתמיד, נדרשת עבודה עיתונאית אמיצה ואחראית, שתמשיך לסקר את המערכת הפוליטית במדינת ישראל ולחשוף את תחלואיה; שתמשיך לבחון את מערכת הבריאות ומדיניותה וקשייה, לרבות קשיי תקציב, קשיים לוגיסטיים, חוסרים, חוסר קוהרנטיות בטיפול בבעיות, וליקויים אחרים שעלולים חו"ח לפגוע בבריאות הציבור". בעתירה הודגש כי "הכלי המרכזי שמאפשר חשיפות כאלה שכה חשובות לאינטרס הציבורי הוא החיסיון העיתונאי, שמגן על המקור ומאפשר לו להעביר את המידע החשוב".
היום (ה') נמסר מהארגון: "ארגון העיתונאים ער לדאגה בקרב העיתונאים מהתקנות החדשות המחמירות ומגבילות את חופש התנועה. לארגון קו פתוח מול המשטרה ומול גורמים נוספים – כולם מבינים את חשיבות חופש התנועה של העיתונאים. מבדיקה שערכנו עם הגורמים המוסמכים, לעיתונאים יש חופש תנועה גם במצב החדש. רצוי להצטייד בתעודת עיתונאי מתאימה. אתמול שלחנו מכתבים דחופים לסדרה של גורמים רשמיים, כדי לעגן את חופש התנועה לעיתונאים גם תחת תנאי סגר מחמירים. אם מישהו מכם נתקל בבעיה, אפשר להתקשר לתמר מאיו, מנהלת תפעול וקהילה בארגון העיתונאים, טלפון: 055-5577810.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה