תקשורת ומדיה

פגשנו את חברי "זהו זה!" ב-Zoom, הערב הקאמבק בכאן 11

פרק חדש של התוכנית, 22 שנים אחרי פרק הפרידה, ישודר הערב (ה') לאחר מהדורת החדשות המרכזית. מוני: "נצרבנו בזיכרון כמשהו שהולך עם מצוקה ממלחמת המפרץ, ועכשיו אנשים רוצים שמשהו יאזן אותם ויחזיר אותם לשפיות"
בועז גולדברג |  1
חברי זהו זה במסע"ת דרך Zoom, לקראת קאמבק, 2020 (צילום באדיבות כאן תאגיד השידור)
קאמבק לזהו זה!? לא בטוח שמישהו ראה את זה מגיע, אבל היי, מתברר שתנאי החירום והדמיון המסוים לימי מלחמת המפרץ קוראים להם, וכשקוראים לשלמה בראבא, מוני מושונוב, גידי גוב, אבי קושניר ודבל'ה גליקמן, הם מתייצבים. פרק חדש של התוכנית ישודר היום (ה') בכאן 11, לאחר מהדורת החדשות המרכזית. התוכנית לא תועבר בשידור חי, והיא מוקלטת ברגעים אלו (ה') באולפני הרצליה. אבל איך עושים מסיבת עיתונאים בימים כאלה?
"הבשורה על השבת התוכנית 'זהו זה' לעונה חדשה יצרה התעניינות תקשורתית כמעט חסרת תקדים", מסר אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן תאגיד השידור. "ככל שהתרבו הבקשות לראיין את צוות הקאסט, הבנו שעל מנת להיענות לביקוש התקשורתי - ובמקביל לשמור על בריאותם של השחקנים - נצטרך לקיים מסיבת עיתונאים מקוונת. המציאות החדשה מחייבת את כולנו לשנות את דפוסי העבודה שלנו, וכגוף תקשורת שמתעדף את תחום הדיגיטל באופן מובהק - כאן מוכנים לכל אתגר". 
גלי אבני- אורנשטיין, מנהלת ההסברה והיח"צ של כאן, הוסיפה: "שמחנו לגלות שהפתרון היצירתי שלנו לקיים מסיבת עיתונאים ראשונה מסוגה - ומותאמת לנסיבות החדשות - נחלה הצלחה ברורה. כ-25 כתבי תרבות ובידור משלל גופי התקשורת בארץ לקחו חלק במסיבה המקוונת שלנו והתוצרים לא איחרו להגיע".
במסיבת העיתונאים עצמה נראים גידי, דובל'ה, קושניר ומושונוב יושבים על כסאות כתר שחורים, במרחק של שני מטר אחד מהשני, ועיתונאים מכלי תקשורת שונים מאזינים להם, כל אחד בביתו.
"היו לנו הרבה הזדמנויות, הציעו לנו להיפגש ולהתאחד, ניסינו וחזרנו ובאנו והלכנו וזה התפרק", אומר גידי גוב, "ובאמת היה צריך תנאי חירום, משהו שלא קרה במאה שנים האחרונות בעולם המודרני, שהעולם עוצר ושמישהו יבוא ויהיה מספיק נחמד בשביל להגיד 'אולי תבואו ותעשו משהו ביחד', ואולי הגיע הזמן שגם כל המפלגות יתאחדו ויעשו משהו ביחד, ותוותרו רגע אחד ותתארגנו ותנהלו אותנו". 
מוני: "נצרבנו בזיכרון כמשהו שהולך עם מצוקה ממלחמת המפרץ, ועכשיו אנשים רוצים שמשהו יאזן אותם ויחזיר אותם לשפיות". 
דובל'ה: "אני חייב לומר שאחרי הרבה שנים שלא היינו ביחד, לטוב ולרע, כאילו לא עבר בכלל זמן. השפה בינינו קולחת וזורמת עם היתרונות והחסרונות שלנו, כאילו לא התבגרנו ולא השתנינו, וטוב לנו ביחד".
גידי: "חשוב לציין שיש גם את שלמה בראבא שלא נמצא איתנו כרגע, כי אשתו לומדת לבגרויות והוא צריך לעשות בייביסיטר לילדה". 
כשהם נשאלים מה יותר מפחיד אחרי כל כך הרבה זמן, לא לעמוד בציפיות או קורונה, קושניר עונה ללא היסוס: "קורונה!".
גידי: "בוא לא נשכח שבסך הכל זה מערכונים, לשיר ולהיות ביחד".
קושניר: "אנחנו עושים תוכנית טלוויזיה, מנסים ליהנות ושאחרים ייהנו, לא הלכנו להביא את החיסון לקורונה".
"זהו זה!" עלתה לאוויר בשידור חי ביוני 1978 כמגזין בטלוויזיה החינוכית ושידרה לאורך כ-22 שנה. המנחים הראשונים שלה היו מוני מושונוב, שלמה בראבא ודליק ווליניץ. בהמשך הצטרפו אליה גידי גוב, שלמה בראבא, דובל'ה גליקמן, אבי קושניר - וגם שחקנים אורחים כמו דלית קהן, מתי סרי, ששון גבאי, רבקה מיכאלי ועוד. את התסריטים הראשונים כתבו אפרים סידון, ב' מיכאל וקובי ניב. על הצד המוזיקלי הייתה אמונה להקת ברוש עם המתופף איקי לוי, שזכה לפופלריות עצומה בקרב הטינאייג'רים של האייטיז. פינת ההמלצה של יואב קוטנר, שבסיומה קירב תמיד את התקליט לעדשת המצלמה, הפכה לקאלט גם היא. 
 
לכל פרק בתוכנית הייתה עלילה עם יציאות לפינות ולביצועי לייב באולפן של זמרים ולהקות. לא פעם השחקנים גם אילתרו, מלמלו דברים וניסו לא להתפקע מצחוק. בין הפרקים הבלתי נשכחים נמנים "פקמן", "סרט ערבי", "מלך הפלאפל", "האחים בוז", "צ'רלי צ'פלין" ומחוות שנעשו לסדרות דאלאס ומשפחת סימפסון. "זהו זה!" בלטה במיוחד בתקופת מלחמת המפרץ, כשהגישה קטעים סביב הווי המלחמה, וכללה את דמויות שלושת הזקנים ושלוש נשותיהם הפולניות, ואת הדמות של "בבא בובה" שגילם מושונוב. הפרס שחולק בתוכנית - חולצה ותקליט – זכור לרבים. בגלגולה האחרון עד כה עברה "זהו זה" לרשת ושידרה שם בפריים טיים החל מנובמבר 1995 תחת השם "זהו זה חי!" ובהמשך "המופע של זהו זה". מאז ירידתה מהאוויר שודרו שידורים חוזרים רבים של התוכנית, ורבים מהפרקים ניתן למצוא ביוטיוב.
ובחזרה ל-2020 ולמסיבת העיתונאים באמצעות אפליקציית זום: מישהו שואל מה הסיכוי שהאיחוד יהפוך למשהו קבוע. 
גידי: "כל עוד אנחנו בריאים נעשה את זה בשמחה. אני לא יודע במה העולם יתעסק בימים שאחרי הקורונה, שזה לדעתי יכול להיות עוד הרבה מאוד זמן, אבל כרגע אנחנו כדי להישאר עד ההדבקה הבאה".
מוני: "החשש להידבק קיים, אתה לא יכול להוציא את עצמך מהכלל, אתה מבוהל כמו כולם. הנחמה היחידה היא שלא רק אתה לבד בצרה הזאת ולא רק העם בישראל, אלא העולם כולו".
קושניר: "זה פחד. כולנו מפוחדים".
העובדה שהספיישל של זהו זה! ישודר מול ארץ נהדרת בקשת, ושמעט לפני כן, ב-19:00 בערוץ טדי, יעלה הקאמבק של הקומדי סטור, לא מלחיצה אותם. 
דובל'ה: "אנחנו לא מתחרים ולא באנו להתחרות באף אחד".
ואבי קושניר סיכם: "יש משפט שאומר שאם אתה לא מתחרה אתה לא מפסיד. 'ארץ נהדרת' היא תוכנית נפלאה, אבל אנחנו באנו פשוט לבלות ולעשות את מה שאנחנו אוהבים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה תוכנית
    שרון 03/2020/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מאחל לכאן 11 בהצלחה עים הצעד החכם שעשיתם ומה עם ערוץ 23הסדרות הוותיקות יחזרו כמו פינוקיו מרקו נילס טוב טוב הגמד דן דין השופט שאלתיאל קוואק מוש מוש המלך בבר תחזרו אותם בבקשה
    סגור