תקשורת ומדיה

סקופ או המצאה: מה עומד מאחורי ה"חשיפה" האולימפית בגל"צ

כתב הספורט של גל"צ אורן פדידה פרסם הבוקר על תוכניות של הוועד האולימפי הבינלאומי לגבי המשחקים בטוקיו שלא מוכרות לאיש, אפילו לא לחבר הוועד הבינלאומי, אלכס גלעדי. הקולגות הגדירו אותן כ"לא מבוססות במקרה הטוב". בגל"צ בחרו שלא להגיב או להסביר על מה מבוסס הפרסום  
רביב שכטר | 
גל"צ (צילום: אייס) (צילום אייס)
יש חשיפות גדולות, יש חשיפות בינלאומיות, אבל האם הגיוני שכתב ספורט צעיר של גל"צ שם את ידיו על לא פחות משתי תוכניות חלופיות של הוועד האולימפי הבינלאומי כיצד לקיים בכל זאת את אולימפיאדת טוקיו 2020 עוד לפני שפורסמו לחברי הוועד עצמו ובתקשורת העולמית?
הבוקר התפלאו עורכי מדורי הספורט ובכירים אחרים בתקשורת לקבל הודעת וואטסאפ הן מדוברת גל"צ יעל חדאד והן מהכתב עצמו, אורן פדידה, שקוראים להם לפרסם גם כן את הדברים שהביא פדידה ב"בוקר טוב ישראל", וכמובן לתת קרדיט לכתב ולתחנה.
אלא שהכתבים האולימפיים לא פראיירים, ורבים מהם התפלאו כיצד סיפור כה גדול מגיע לכתב התחנה הצבאית עוד לפני שהוא מפורסם בתקשורת העולמית. גם חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, השיב כי מעולם לא שמע על תוכנית כזאת. 
לטענת גלעדי אם משהו דרמטי בסדר הגודל שטוען פדידה (האפשרות לביטול חלק מהענפים במשחקים או חיוב הספורטאים להגיע לטוקיו שישה שבועות לפני המשחקים ולהיכנס לבידוד של שבועיים) היה אמור לקרות מחר בשיחה בין יו"ר הוועד האולימפי לראשי הענפים השונים, אין סיכוי שראש הוועדה המארגנת של טוקיו 2020, ג'ון קואטס, היה טס היום משווייץ לסידני, ולא נשאר כדי לקחת חלק בשיחה.
גם מקורות אחרים בסביבת הוועד האולימפי הגדירו את הפרסומים של פדידה כלא מבוססים במקרה הטוב. וחלקם אף נזכרו בבדיחות הדעת בפרסומים אחרים של הכתב שהתבררו כעורבא פרח.
מה שמפתיע הוא שמגיש התוכנית אפי טריגר, איש עם רזומה ספורטיבי לא מבוטל, לא ניסה להקשות על הכתב, לשאול על מה מבוסס הפרסום.
בגלי צה"ל בחרו שלא להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה