בארץ

דובר צה"ל על סרטון שלושת החטופים: "בודקים את מהימנותו"

תא"ל דניאל הגרי התייחס לתיעודיהם של נועה ארגמני, איתי סבירסקי ויוסי שרעבי. הוא הדגיש כי התקבלה אות חיים מהצעירה שאמה חולה במחלה סופנית, וכי עולה חשש לחייהם של שני האחרים. "חמאס מנסה לנצל את העובדה שהחברה הישראלית מקדשת את חיי אנשיה", אמר דובר צה"ל על הטרור הפסיכולוגי של הארגון הרצחני
מערכת ice | 
דובר צה"ל דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
נציגי צה"ל הגיעו הערב (שני) למשפחותיהם של החטופים יוסי שרעבי, איתי סבירסקי ונועה ארגמני ועדכנו את בני משפחותיהם במידע שיש בידי הצבא על אודותיהם ובשני סרטוני טרור פסיכולוגי שהפיץ ארגון הטרור הרצחני חמאס ביממה האחרונה. צה"ל בוחן את מהימנות הסרטונים, ודובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס אליהם בהצהרתו לתקשורת.
"חמאס מנסה לנצל את העובדה שהחברה הישראלית מקדשת את חיי אנשיה", אמר תא"ל הגרי בהצהרתו. "זו העוצמה שלנו, הדאגה שלנו לארחים שלנו באופן שבו אנחנו נחושים להשיב את החטופות והחטופים. זה המצפן שלנו, זו החובה המוסרית שלנו". הגרי הוסיף: "קיבלנו אות חיים מנועה ארגמני, חשש לגורלם של שני החטופים האחרים".
 
אמש פרסם חמאס סרטון בו נראים שלושת החטופים. אחר הצהריים פורסם סרטון נוסף של השלושה, שלא ברור מועד צילומו. ארגמני היא בת יחידה להוריה, יעקב וליאורה, סינית במוצאה. היא סטודנטית למערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון. לאחר שירותה הצבאי, עבדה באילת ב"עבודה מועדפת" ולאחר מכן טיילה שנה בדרום אמריקה.
 
האם ליאורה חולה בסרטן, ונועה ליוותה אותה בטיפולים ובתיאום הבדיקות. למרות שלנועה אין אזרחות סינית, ליאורה פנתה לשגרירות הסינית בבקשת עזרה. אמש עלתה האם לבמת העצרת בכיכר החטופים לציון 100 ימים למלחמה ונאמה מול אלפים. ליאורה, שמתניידת בכיסא גלגלים, קראה לשחרורה המהיר של בתה כדי שתספיק לראותה לפני שיהיה מאוחר מדי ומחלתה תחמיר: "נעה נחטפה עם בן הזוג שלה אבינתן. היא נמצאת בשבי כבר 100 ימים ואני לא מבינה איך זה יכול להיות, איך היא עדיין שם".

שרעבי נחטף מביתו בבארי יחד עם בן זוגה של בתו, אופיר אנגל. גם אחיו אלי נחטף מבארי. אשתו נירה והבנות יובל, אופיר ואורן מחכות ליוסי בבית. אופיר אנגל שוחרר בעסקת החטופים ב-29 בנובמבר. גיסתו של יוסי, ליאן, ואחייניותיו יהל (13) ונויה (16) - נרצחו.
 
סבירסקי נחטף לעזה לאחר שהגיע לבארי לבקר את אימו, אורית. כשמחבלי חמאס חדרו לקיבוץ, הם נכנסו אליהם לבית המשפחה והקשר איתם נותק באותו הזמן. מאז המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלו. הטלפון של איתי אוכן בשטח שבאזור קו הגבול. הוריו של איתי אורית ורפי נרצחו במתקפה. איתי, בוגר לימודי פסיכולוגיה וכלכלה, וסבו וסבתו היו ממקימי ומעמודי התווך של הקיבוץ.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה