בארץ

"אחרי הצבא אחזור ללמוד תורה": חרדים לפני גיוס חושפים את הדילמה

בעקבות המלחמה: הצעירים החרדים שרוצים להתגייס לקרבי הגיעו ליום גיבוש והכנה של מנהלת חרדים בצה"ל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה'
מערכת ice | 
יום גיבוש לחרדים מתגייסים (צילום דוברות עמותת נצח יהודה)
למעלה ממאה מלש"בים (מועמדים לגיוס) בוגרי החינוך החרדי הגיעו היום (חמישי) ליום הכנה והכרה עם צה"ל, לקראת גיוסם ביום ראשון הקרוב במסגרת הגדוד החרדי "נצח יהודה", פלוגת 'חץ' בצנחנים ופלוגת 'תומר' בגבעתי.
מנהלת חרדים בצה"ל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה', ארגנו יום גיבוש והכנה בקמפוס ישיבת 'חדוותא' עבור מועמדים לשירות צבאי בוגרי המגזר החרדי, בכדי שיכירו את צה"ל מקרוב וילמדו על הליך הגיוס והחיול הצפויים להם. במהלך היום המלש"בים שוחחו עם מפקדים וחיילים ונחשפו לראשונה בחייהם לתצוגת כלי נשק שאיתם יעבדו במהלך השירות הצבאי.

בניהו שמואליאן מביתר עילית, בוגר ישיבת 'תפארת שלמה', סיפר שמאז הילדות הוא חלם לשרת בצבא בשירות משמועתי וקרבי. בניהו מסתובב עם טלפון כשר ואמר שהוא מגיע לצבא כדי להגן על עם ישראל, וזה לא פוגם ביראת השמיים שלו: "אחרי הצבא אני רוצה לשוב ללמוד תורה ולהיות אברך בכולל".
 
לדבריו, ההחלטה שלו לא היתה קלה עבור ההורים, אבל כשהבינו שהחליט להתגייס, הם חיבקו אותו ודאגו שיתגייס לגדוד החרדי "נצח יהודה" בסביבה חרדית המותאמת עבורו. בניהו אמר שהמלחמה נתנה עבורו פייט לרצות להתגייס ולהיות שותף.
יואל ואילן בן דוד, אחים תאומים מבית שמש, לומדים בישיבת 'בצוותא' מרשת ישיבות ההסדר החרדיות 'חדוותא', כבר חצי שנה מכינים עצמם לגיוס. לדבריהם המלחמה הרימה להם עוד יותר את הומטיבציה לשירות קרבי ולממש את היכולת שלהם להיות בקו הראשון בהגנה על המדינה.
אברהם, בן 19 מרכסים, שהגיע ליום ההכנה לגיוס, סיפר שהמלחמה גרמה לו להבין שהוא רוצה להיות שותף וההתלבטות שהיתה לו קודם נעלמה: "מבחינתי זה צו השעה אחרי שראינו את המראות בשבת השחורה, כל הדילמות נעלמו ברגע אחד להבנה שזה מה שחשוב כרגע".
הרב אמיר זוזוט, ראש מנהלת חרדים בצה"ל: "יש התעוררות בציבור החרדי, יש מומנטום חיובי של כניסה והירתמות מתחת האלונקה להיות חלק. המסר הוא שיש מקום לכולם ואנחנו נערכים לגיוסים הקרובים. מה שהיה לפני המלחמה מבחינת גיוס לא יהיה עכשיו, אנחנו מבינים ורואים שמשהו השתנה".
יוסי לוי, מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה', אמר: "זאת הפעם השניה שאנו עורכים יום הכנה למלש"בים בוגרי המגזר החרדי, ורואים את החשיבות שלו לאותם צעירים שהגיעו מרקע חרדי, ולא מבינים את המשמעות המלאה של צבא. יום ההכנה מכין אותם ונותן להם תיבת כלים חשובה לשירות הצבאי ולהתמודדות עם האתגרים הבאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה