בארץ

בן גביר לאחר הדחת נציבת שב"ס: "לא ראויה, טייחה את פרשת הסוהרות"

כהונתה של פרי תסתיים ב-17 בינואר, בניגוד להסכמות שהתקבלו עם הקמת ממשלת החירום. השר לביטחון לאומי נימק ברשתות החברתיות: "נתנה יחס מועדף למשפחת פשע, ניהלה מו"מ עם אסירי חמאס". הנציבה תקפה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות, טענות מופרכות וחסרות שחר"
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר, קטי פרי (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
על רקע החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שלא להאריך את כהונת נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי, היא צפויה לסיים את כהונתה ב-17 בינואר. השר בן גביר נימק את החלטתו שלא להאריך את כהונתה בשל "חוסר אמון מוחלט, פערים שאינם ניתנים לגישור, ובעקבות כך שהנציבה נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה". ​בשיחה שנערכה אמש עם רב-ניצב קובי שבתאי, דן עמו בסוגיית הארכת כהונתו. 
בציוץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שפרסם השר לביטחון לאומי הבוקר (רביעי), נימק השר לביטחון לאומי את ההחלטה שלא להאריך את כהונת נציבת השב"ס. "אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, היא לבחור מפכ"ל ונציבת שב"ס, גם אם יש מי שלא נאה לו דמות השר הנבחר. זו דמוקרטיה. כך סוכם כשנבחרתי לתפקיד ושום דבר לא השתנה מאז".
 
ההחלטה נעשתה בניגוד להסכם שנקבע בין רה"מ בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ עם כינונה של ממשלת החירום, שקבע הארכת מינויים כל אימת הלחימה נמשכת. "המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב שב"ס חזק ויציב שיודע להגן על פקודיו הסוהרים מאלימות פיזית ומינית מצד אסירים ביטחוניים ערבים, היום יותר מתמיד".
בדבריו התייחס גם לפרשת הסוהרות, וציין כי הנציבה טייחה אותה. "הנציבה לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טפלה בנושא כראוי. הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות האסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על 'מתיחות באגף'. היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ועוד ועוד פרשיות כאלה". השר בן גביר הודה לנציבה על כהונתה בתפקיד, ואיחל לה בהצלחה בהמשך דרכה.
 
נציבת בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי הגיבה לפרטים: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב"ס. הנציבה מודה על הזכות שניתנה לה להוביל את הארגון המשמעותי הזה, ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל, ומודה לכלל סגל שירות בתי הסוהר על העשייה המדהימה והמשמעותית בשנות כהונתה וביתר שאת בעת הלחימה. הנציבה תשיב למכתב השר בערכאה הנכונה".
 
מהמחנה הממלכתי נמסר: "החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מוקיון הפיתות לכלא
    טרובדור 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן גביר לכלא דחוף על שיסוי נוער הגבעות לתפוס מאחזים חדשים, על ידי חלוקת נשק על ידי אנשים לא מוסמכים לכל דיכפין, על הפרת הסכם קואליציוני בזמן מלחמה ושאר צעדים פופוליסטים שנועדו רק לבחירות הבאות ולתמימים שיבחרו בו בכעס על כך שצה"ל לא הצליח למוטט את החמאס, או להבריח את חיזבאללה רחוק לצפון... כי הם יחזרו.
    סגור