בארץ

לימודים תחת אש: כך מכללת ספיר תפתח את שנה"ל באזור הלחימה

המכללה הקרובה ביותר לקרבות בעזה היא מכללת ספיר הממוקמת רק כארבעה קילומטרים מגבול הרצועה. כעת היא פותחת את שנת הלימודים תחת אש, ובאופן מקוון
מערכת ice | 
המכללה האקדמית ספיר (צילום יחצ המכללה האקדמית ספיר)
מלחמת חרבות ברזל שנכפתה על מדינת ישראל בבוקר הנוראי של ה-7 באוקטובר, משפיעה כמעט על כל נדבך בבניין השגרה שלנו. ענפים רבים במשק נפגעו וחלקם אף מתריעים כי הם על סף קריסה, מאות אלפים מגויסים למילואים ונאלצו לקטוע את שגרת חייהם, וכמובן מערכת החינוך שנמצאת באי ודאות גדולה והערכות שמשתנות מדי יום, עם כל התפתחות שמתרחשת בלחימה בקווי העימות בצפון וברצועת עזה.
לאחר שבתחילת המלחמה מערכות החינוך הושבתו כמעט לחלוטין, מאז חזרו ברוב חלקי הארץ לשגרת לימודים כלשהי ובחלק מהמקומות אף שגרה מלאה. במכללות ומוסדות להשכלה גבוהה ההתאמה לסטודנטים קשה פי כמה, מאחר ומדובר באנשים בעלי משפחות וזמן מוגבל, כנוסף לסטודנטים רבים שגויסו להילחם ביחידותיהם בצה"ל.
המכללה האקדמית ספיר הסמוכה לעיר שדרות, החליטה כי היא פותחת את שנת הלימודים באופן מקוון, תוך התחשבות מרבית במפונים ובמשרתי המילואים. לדברי המכללה הסטודנטיות והסטודנטים במחלקות לתואר ראשון, שני ובמרכז הקדם אקדמי זכאים למימון שכר לימוד מלא עבור השנה הנוכחית.
פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה: "זו תהיה שנה מאתגרת, אך בזכות המקצועיות והרוח החזקה, בזכות הקהילה המגובשת ובזכות החזון המשותף, ספיר תמשיך להוות עבור עוטף ישראל מגדלור חינוכי, חברתי וכלכלי".
מהמכללה נמסר כי "סמסטר א׳ של שנת הלימודים תשפ״ד נפתח באופן רשמי היום (24/12). הלימודים יתקיימו באופן מקוון ברובם ויתקיימו גם מפגשים פיזיים מחוץ לקמפוס. כל השיעורים יוקלטו, יישמרו ויהיו זמינים לאורך כל הסמסטר, לטובת אלפי הסטודנטים המפונים ומשרתי המילואים. לצד השיעורים הקבועים והתרגולים, יופעל מערך נרחב של תגבורים, חניכה ושיעורי עזר. תונהג מדיניות של גמישות בהגשת המטלות והמבחנים, שיותאמו לאופיו של הסמסטר".
עוד מסרו במכללת ספיר כי "שנת תשפ״ד תתנהל תוך התחשבות מרבית במשרתי המילואים והמפונים. עבור משרתי המילואים וכוחות הביטחון ובני/בנות זוגם, פורסם מתווה מקיף ונפרד שמטרתו לאפשר לכוחות להתמקד במשימתם, עד שישובו חזרה לביתם בשלום. גם עבור הסטודנטים המפונים פורסם מתווה שנועד להבטיח את הצלחתם בלמידה מרחוק".
נשיא המכללה האקדמית ספיר, פרופ׳ ניר קידר אמר: "בספיר, אף אחד לא יישאר מאחור, וכולם יזכו למעטפת ראויה שתאפשר צמצום פערים, השלמות והתאמות. לצד ההתאמות האקדמיות והמעטפת הכלכלית, במכללה האקדמית ספיר מתמקדים גם בחוסן קהילתי. בימים אלו מוקם מרכז חוסן ייעודי שתפקידו להעניק תמיכה וסיוע נפשי לסטודנטים ולסגל ולקשר אותם עם גורמי טיפול. לאורך שנת תשפ״ד, יהיו הסטודנטים זכאים ל- 12 פגישות אישיות ללא תשלום במימון המכללה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה