בארץ

חרבות ברזל, היום ה-79: ירי נ"ט בלתי פוסק לצפון

סוף שבוע שחור ברצועת עזה. ‏הודעות נמסרו ל-13 חללי צה"ל שנהרגו בסופ"ש הקשה ביותר מתחילת התמרון: 4 לוחמים מחטיבה 7 נהרגו מאר.פי.ג'י שנורה מטווח קצר בחאן יונס על נגמ"ש נמר"ה של ההנדסה, שנחשב לממוגן. נבדק אם אמל"ח בו התפוצץ. אזהרות למדינות באירופה על כוונה לפיגועים בשטחו
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
עוד בוקר קשה מאוד ברצועת עזה למרות הפקת הלקחים מאירועים קודמים במלחמת 'חרבות ברזל' שנכנסת ליומה ה-79 היום (ראשון). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ולא מעט חיילים משלמים בחייהם.
סוף שבוע שחור ברצועת עזה. ‏הודעות נמסרו ל-13 חללי צה"ל שנהרגו בסופ"ש הקשה ביותר מתחילת התמרון: 4 לוחמים מחטיבה 7 נהרגו מאר.פי.ג'י שנורה מטווח קצר בחאן יונס על נגמ"ש נמר"ה של ההנדסה, שנחשב לממוגן. נבדק אם אמל"ח בו התפוצץ 

כמו כן, 2 לוחמי מיל' בהאמר נהרגו ממטען צד שהפעילו מחבלים שהגיחו מפיר בפעולה לעיבוי פרוזדור נצרים שמבתר הרצועה. מזכיר את רצועת הביטחון. זו פעם 2 שהאמר כרכב קל סופג פגיעה קטלנית בשבוע האחרון ובצבא יבחנו הסוגיה בית ממולכד התפוצץ על כוח ליד נוסיראת, 2 לוחמי מיל' נהרגו. המחבלים חוסלו.
רק בשבת, הותרו לפרסום שמותיהם של שמונה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סמ״ר דוד בוגדנובסקי (David Bogdanovskyi), בן 19, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה, סמ״ר אוראל בשן (Orel Bashan), בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה, סמ״ר גל הרשקו (Gal Hershko), בן 20, מיפתח, מפקד כיתה בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.
כמו כן, סמ״ר איתמר שמן (Itamar Shemen), בן 21, מלפיד, פראמדיק בעוצבת ׳געש׳ (36) , לחם עם גדוד 77, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. רס״ר (מיל׳) נדב יששכר פרחי (Nadav Issachar Farhi), בן 30, מהרצליה, חובש קרבי בגדוד 7810, חטיבת ׳יפתח׳ (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. רס״ר (מיל׳) אליהו מאיר אוחנה (Eliyahu Meir Ohana), בן 28, מחיפה, לוחם בגדוד 7810, חטיבת ׳יפתח׳ (11), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. רס״ל (מיל׳) אליסף שושן (Elyassaf Shoshan), בן 23, מירושלים, לוחם בגדוד 6646, עוצבת ׳שועלי מרום׳ (646), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. ורס״ל (מיל׳) אוהד אשור (Ohad Ashur), בן 23, מכפר יונה, לוחם בגדוד 6646, עוצבת ׳שועלי מרום׳ (646), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.
‏מקור המעורה בפרטי התיווך של מצרים, לעיתון הפרו קטרי "אלערבי אלג'דיד": החזון של קהיר לעתיד השלטון בשטחים הפלסטיניים מתבסס על הצורך לשתף את כל הפלגים בתהליך ולמצוא חלופה לאבו מאזן בראשות הרשות.
הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ליים פועלים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון, בהם חברון, טולכרם, שכם ובית לחם. גרמניה, אוסטריה וספרד קיבלו אינדיקציות מודיעיניות על כוונה לבצע פיגועי טרור איסלאמיסטיים בשטחן בערב חג המולד ובערב השנה החדשה
הפנטגון אישר שהכטב"ם שפגע היום במכלית ליד חופי הודו שוגר מאיראן. במקביל, סנטקום הודיע שהחות'ים שיגרו היום במצר באב אל-מנדב שני טילים בליסטיים שלא פגעו בספינות ועוד שני כטב"מים שכוונו לעבר ספינות מסחריות מנורווגיה וגבון. ספינת המלחמה USS Laboon הפילה עוד ארבעה כטב"מים נוספים.
08:15 דיווחים על נפילות בשטחים פתוחים סמוך לרמות נפתלי בגבול לבנון, לא הייתה אזעקה עקב מדיניות שזה לא לשטחים מיושבים, לא דווח על נפגעים או נזק
09:30 מהמועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף נמסר כי כל היישובים בגבול לבנון נסגרים עד להודעה חדשה עקב ירי הרקטות וטילי הנ"ט עד הודעה חדשה, מדובר ביישובים: לימן, בצת ראש הנקרה, שלומי מצובה אדמית ערמשה יערה אילון, גורן גרנות שומרה, זרעית ,שתולה ,אבן מנחם נטועה ומתת.
10:20 אזעקה נשמעה בשלומי שבגליל המערבי, דיווחים על מספר יירוטים במרחב, אין נפגעים ולא נגרם נזק
12:34 אזעקות נשמעו ביישובים אביבים ויראון שבצפון.
13:01 אזעקות נשמעו ביישוב אביבים שבצפון.
15:14 אזעקת צבע אדום הופעלה בכפר ערב אל-עראמשה שבגליל המערבי.
15:29 אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ מרגליות שבגליל העליון, נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או נפגעים.
16:57 אזעקת צבע אדום נשמעה בצופן בישובים אביבים, ברעם, ויראון.
18:17 הירי לעוטף נמשך וכעת אזעקת צבע אדום נשמעה ביד מרדכי ובנתיב העשרה, נכון לעכשיו לא דווח על נפילות או על נפגעים.
18:30 במקום כיתות, ספרי לימוד ותלמידים - כלי נשק, מטענים ומחבלים: בפשיטה ממוקדת של כוחות צוות הקרב החטיבתי של 401 ולוחמי שייטת 13 על בתי ספר בשכונת שייח' רדואן נמצאו מאות כלי נשק ואמצעי לחימה וחוסלו מחבלים שהסתתרו במבנה.
כוחות מצוות הקרב של  חטיבה 401 באוגדה 162 ולוחמי שייטת 13 ביצעו פשיטה ממוקדת על בסיס מידע מודיעיני בבתי ספר בשכונת שייח' רדואן בעיר עזה. במהלך הפשיטה חיסלו הכוחות מחבלים ששהו במתחם.
בנוסף, לאחר חקירות שבוצעו ע״י חוקרי השטח של יחידה 504 הועברו עשרות מחבלים להמשך תחקור בשטח הארץ. בבתי הספר, הסמוכים למסגדים ולמבני מגורים אותרו מאות אמצעי לחימה, ביניהם רימונים, נשקים, טילי RPG, מטענים ואמצעי מדיה שונים.

20:27 צה"ל השלים מבצע רחב לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה; כך נראית התשתית התת קרקעית ממנה חולצו גופות החטופים על ידי לוחמי צה"ל בשבועות האחרונים, כוחות צה"ל, בהובלת צוות הקרב של חטיבה 551 באוגדה 162, השיגו אחיזה מבצעית במרחב מחנה הפליטים ג'אבליא – אחד ממרכזי הכובד של חמאס ברצועה. הלחימה במחנה הפליטים כללה קרבות עזים במסגרתם חוסלו מחבלים רבים ואותרו מאות אמצעי לחימה. 
במסגרת הפעילות ובעקבות מודיעין מקדים, חשפו הכוחות בשיתוף עם היחידה הרב מימדית ויחידת יהל"ם, רשת מנהרות אסטרטגית אשר שימשה כמפקדה הצפונית של החמאס בעזה. המפקדה התת-קרקעית, כוללת שני מפלסים - הראשון בעומק של כ-10 מטרים והשני בעומק של עשרות מטרים. רשת המנהרות, כללה הסתעפויות רבות ושימשה לניהול לחימה ומעבר מחבלים. בעומק המפקדה הצבאית נמצאו אמצעי לחימה, תשתיות לייצור אמצעי לחימה וחדרי שהייה לשעת חירום. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור. רשת תת-קרקעית עברה מתחת לשטח בית ספר ובית חולים תוך שימוש בהם כמגן.
בריכוז מאמץ מודיעיני, בהובלת יחידה 504 באגף המודיעין, הלוחמים איתרו וחילצו את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מה-7 באוקטובר והביאו אותם לקבורת ישראל: רס״ב זיו דדו ז״ל, סמל רון שרמן ז״ל, רב״ט ניק בייזר ז״ל, עדן זכריה ז״ל ואליה טולדנו ז״ל. 
הממצאים הוצגו למשפחות על ידי נציגי צה״ל אנו משתתפים בצערן ומלווים אותן. צה"ל, בשיתוף ארגוני הביטחון הנוספים, ממשיכים לפעול במגוון אמצעים מודיעיניים ומבצעיים להשבת החטופים.
בתום המשימה השמידו הכוחות את המפקדה התת-קרקעית. השמדת המפקדה בג'אבליא הוא חלק ממאמץ הטיפול בתשתיות המנהור של חמאס  ופגיעה במפקדיו הבכירים וביכולותיו האסטרטגיות. מאמץ זה נמשך כל העת, וכעת הוא מתבצע גם בחאן יונס ובדרום הרצועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה