בארץ

בן גביר במתקפה נגד הרמטכ"ל: "נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום"

על רקע מגעים לעסקת שבויים, השר בן גביר התראיין וטען כי אם ישראל תנצור את האש היא תשלם על כך בחיי אדם. בהמשך הוא אף התייחס לציטוטים שנחשפו לאחרונה ישיבת מישיבת הקבינט ואמר: "לא איימתי על הרמטכ"ל, נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום"
מערכת ice |  1
הרצי הלוי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע המגעים לעסקת שבויים נוספת, השר בן גביר התראיין בתקשורת וטען כי אם ישראל תנצור את האש היא תשלם על כך בחיי אדם. "אמרתי לפני העסקה שאם תהיה עסקת שבויים ואנחנו ננצור את האש, אנו ניתן חמצן לחמאס וזה יעלה לנו בהרוגים. אתם לא רואים מה קורה, שכל יום עוד חיילים נופלים?", אמר השר.
בן גביר המשיך והסביר כי גם הוא מבין שחייבת להיות הכרעה, אך לצערו נתניהו אימץ את הגישה הלא נכונה של גנץ. בנוסף, הוא ציין כי הוא מלא הערכה לרמטכ"ל, אך "מערכת הביטחון שבויה בקונספציה", אותה קונספציה שלטענתו גרמה למוות מיותר. "אסור לתת ביקורת? לא איימתי על הרמטכ"ל, נגמרו הימים שאי אפשר להגיד לו כלום".
כזכור, בשבוע האחרון נחשפו ציטוטים מישיבת הקבינט בהם בן גביר ביקר את צה"ל בהקשר למקרה הדחת הלוחמים אשר קראו קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין. הרמטכ"ל בתגובה השיב: "אל תאיים עליי, אני אחליט מה ערכי ומה לא ערכי בצה"ל". כעת, נראה כי בן גביר החליט ללכת עד הסוף ולשבור את השתיקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בקורת אינה איום.
    שמעיה 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרמטכ"ל צריך לשמוע דעות נוספות ומותר לשר לבקרו. בקורת אינה מהווה איום קטונתי, אתמול שמעתי את הרמטכ"ל ודעתי אינה נוחה מהדברים שאמר. בימים הראשונים היה ברור לכולנו שאנו משנים דיסקט וככול שחולפים הימים אנו חוזרים לדפוס הישן. הם מזנבים בנו וגורמים לנו לאבידות בצפון הרצועה למרות ש"כבשנו" אותה . חיילנו נופלים ברובם ממטענים. איני מבין מדוע איננו סוגרים את ההברחות בציר פידפלפי עם גבול מצרים ומונעים כניסה של ציוד ונשק לחמאס. אנו רופסים מידי מול המצרים שגם להם יש אחריות להברחות אלו. ומעל הכל עלינו לעמוד מול ביידן ולעצור את הסיוע ההומוניטרי לעזה. צריך לדאוג שהסיוע הומוניטרי שיינתן לעזתים מעבר לגבול בסיני. רק כך נכריע את החמס.
    סגור