בארץ

הסטודנטים חסרי אונים: האם שנת הלימודים האקדמית תידחה לינואר?

הטכניון יפתח את שעריו כשבועיים לאחר המתוכנן, רק ב-14 בינואר. ההחלטה התקבלה לאור בקשת גורמי צה"ל, על מנת להבטיח את חזרתם של חיילי המילואים לספסל הלימודים. אלא ששאר האוניברסיטאות מתכוונות להתחיל את הסמסטר כבר בעוד 10 ימים, צעד שמעורר תמיהה רבה בקרב הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה
מערכת ice |  7
סטודנטים בישראל (אילוסטרציה) (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
שנת הלימודים במכון הטכנולוגי לישראל הטכניון צפויה להיפתח ככל הנראה רק ב-14 בינואר, לאחר שהנהלת המוסד הודיעה על דחייה נוספת בפתיחת הלימודים האקדמיים. הטכניון כבר דחה מוקדם יותר את פתיחת השנה ל-7 בינואר. מועד פתיחת השנה שקבעו יתר האוניברסיטאות נותר לפי שעה ה-31 בדצמבר.
הטכניון הוא האוניברסיטה הראשונה שמודיעה על דחיית שנת הלימודים ל-2024. לדברי ההנהלה, המהלך מתרחש על רקע "בקשת גורמי צה"ל ובשיח איתם, כדי להמתין לשחרור נוסף של סטודנטים ממילואים, ולסייע להם בשיבה לספסל הלימודים". אמש (רביעי) העביר יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן לקצין המילואים הראשי תא"ל בני בן ארי מתווה חדש לפתיחת שנת הלימודים האקדמית.
על פי המתווה, שנת הלימודים באוניברסיטאות תיפתח בשתי פעימות. בניסיון להימנע מדחייה נוספת לאחר שהפתיחה כבר נדחתה מספר פעמים ל-31 בדצמבר, אבל גם מתוך רצון להתחשב בחיילי המילואים. במקביל הועברה ההצעה לבחינת ראשי האוניברסיטאות האחרים.
לפי המתווה, הפעימה ראשונה אמנם תחל כמתוכנן בסוף דצמבר, אך הפעימה השנייה אשר מיועדת עבור משרתי המילואים תחל ב-20 בינואר, מתוך תקווה שעד לתאריך זה ישתחררו רבים מהסטודנטים שנמצאים במילואים. על פי המתווה, לאחר כשלושה שבועות, הקמפוסים יצאו ל"רגילה אקדמית" למשך שבוע, שבמהלכה יוחזרו המילואימניקים ל"כשירות אקדמית". בסיום השבוע, יחזרו כל הקמפוסים לשגרה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שמישהו יודיע לאונ הפתוחה שיש מלחמה
    א 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אצלם הכל כרגיל, נתנו צ'ופר למילואימניקים - שעה חינם במיומנויות לימוד. אבל איפה להפעיל מיומנויות אלה- בתוך הטנק? תוך כדי עבודה מאומצת במילואים? לא מדובר במנוחה על דיונה ובאמת אין אפשרות למילואימניקים ללמוד
    סגור
  • 6.
    עם כל הכאב וההזדהות, תפתחו כבר את שנת הלימודים
    אני 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 5
    ישנם הרבה סטודנטים שאינם חיילים, סטודנטים שמשלמים על דירות שעומדות ריקות, ששמו על hold את החיים שלהם. תפתחו כבר את שנת הלימודים ותנו פיתרון מעשי לסטודנטים שנמצאים בעזה.
    סגור
  • 5.
    אבסורד שמתחילים שנת לימודים כשחברים שלנו בעזה! (ל"ת)
    לטיפשות אין מחילה 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לטכניון! אגב אנחנו הסטודנטים ממש לא חסרי אונים (ל"ת)
    אביב 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 3.
    לכו בעקבות הטכניון, עיזרו למילואימניקים
    אמא 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    13 0
    גם ככה יהיה להם קשה להתחיל ללמוד. מרתון של שבוע לא יכסה את כל מה שהפסידו. לא פייר שרק מגזר אחד תורם ונדפק. קצת סולידריות לא תזיק!
    סגור
  • 2.
    כולם נדרשים למאמץ המלחמתי. בוודאי שלא
    אחות 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הוגן לפתוח שנת לימודים כשרק מגזר מאד מסויים יכול להתחיל ללמוד ולא עסוק בקרב ונספחיו.
    סגור
  • 1.
    תדחו בשבועיים ואל תמצאו פתרונות עקומים רק כדי לפתוח
    סטודנטית 12/2023/21
    הגב לתגובה זו
    16 0
    זה הזמן לסולידריות. לא יקרה כלום אם תגלו בשבועיים שלושה ותאפשרו ללוחמים לשוב בשלום אל ספסל הלימודים. זה ניהול סיכונים ולא פתרונות צולעים...
    סגור