בארץ

חרבות ברזל, היום ה-72: צה"ל תוקף בלבנון, חייל נוסף נפל ברצועה

שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם, ממשל ביידן שוקל ברצינות לתקוף את החות'ים בתימן בעקבות ריבוי המתקפות והאיומים על נתיבי השיט בים סוף, ארגון הבריאות העולמי השתתף במשימה משותפת של האו"ם, שמטרתה הייתה אספקת ציוד רפואי והערכת המצב בבית החולים שיפא שבצפון עזה. 6 נפילות של רקטות במרחב מרגליות שבצפון, לא ידוע על נזק או נפגעים
מערכת ice |  1
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
אחרי האסון הנורא בתמרון הקרקעי ברצועת עזה, עם היוודע מותם של שלושה חטופים שנהרגו מאש צה"ל, מלחמת 'חרבות ברזל' נכנסת ליומה ה-72 היום (ראשון). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ובינתיים חוזרות בעיקר גופות של חטופים שהולכים ומתמעטים.
יוסי יהושע מדווח כי אחרי מחנה הפליטים בג׳נין בצה״ל עוברים לטפל במחנה הפליטים נור א-שאמס שבטול כרם. הלילה שתי תקיפות מהאויר של חוליות מחבלים. מספר מבוקשים נעצרו ואותרו אמצעי לחימה.

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס״ר (מיל׳) יוסף אבנר דורן (Joseph Avner Doran), בן 26, מירושלים, לחם במסגרת יחידת הניוד המבצעי (הבלנ״ם), שירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13, נפל אתמול (ש') בקרב בצפון רצועת עזה. רס״ל (מיל׳) שלו זלצמן (Shalev Zaltsman), בן 24, מרמת ישי, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל אתמול (ש׳) בקרב בדרום רצועת עזה.
דיווח בפוליטיקו: ממשל ביידן שוקל ברצינות לתקוף את החות'ים בתימן בעקבות ריבוי המתקפות והאיומים על נתיבי השיט בים סוף. נושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור עזבה את המפרץ הפרסי והתמקמה במפרץ עדן, והצבא הציג לפיקוד הבכיר תוכניות לתקיפה. במקביל, אתמול הגיעו לים התיכון שלוש ספינות מלחמה נוספות שהצטרפו לקבוצת התקיפה של נושאת המטוסים ג'רלד פורד
הרשויות באוטווה, בירת קנדה, הגישו כתב אישום נגד צעיר מקומי, בגין תכנון פעולות טרור נגד מטרות יהודיות. לפי הצהרת הרשויות הקנדיות, החשוד הואשם ב"סיוע לפעולות טרור על ידי העברת חומרי הדרכה הקשורים לחומרי נפץ, וכן הנחיה לאדם לבצע פעולות טרור נגד יהודים". ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, התריע לאחרונה מפני זינוק באנטישמיות במדינה, בעקבות אירועי 7 באוקטובר והמלחמה בעזה.
ארגון הבריאות העולמי השתתף במשימה משותפת של האו"ם, שמטרתה הייתה אספקת ציוד רפואי והערכת המצב בבית החולים שיפא שבצפון עזה. הצוותים שהשתתפו, ביניהם כאלו של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, העבירו בין היתר תרופות, ציוד אורתופדי וחומרי הרדמה לבית החולים, ש"מתפקד בצורה מינימלית"
‏המיליציות בעיראק קיבלו אחריות על שתי התקפות כטב"מים על שני בסיסים במזרח סוריה. הגענו למאה תקיפות. מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "אני נוסע לישראל, בחריין וקטאר כדי להדגיש את המחויבות של ארה"ב לחיזוק הביטחון והיציבות באזור, ולעבוד עם שותפים ובעלות ברית לקידום יכולות הגנה".
09:38: חודש הירי מלבנון: טיל נ"ט נורה לפני זמן  קצר אל עבר קיבוץ סאסא - לא היו נפגעים בנפש. צה"ל תוקף בשטח לבנון בתגובה לירי
10:30: דיווח שראש המוסד דדי ברנע נפגש עם ראש ממשלת קטאר בבירת נורבגיה אוסלו במטרה לדון איתו באפשרות לעסקת שחרור חטופים
11:00: אזעקות נשמעו בישובי העוטף: חולית וסופה, לא דווח על נפגעים
11:40: לוחמי חטיבת הצנחנים ביצעו פשיטה על דירה מבצעית במרחב שג'עייה, במהלך הפשיטה נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, קלאצ'ים, מטענים ורימונים. בנוסף, נמצא פיר התקפי שאורכו למעלה מ-15 מטר. לוחמי החטיבה הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת הפיר.
עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר השמידו מחסן אמל״ח שנמצא בבית פעיל חמאס. מחסן זה היווה נקודת התחמשות משמעותית לחוליות המחבלים באיזור. בנוסף, המכלול זיהה שבעה מחבלים חמושים במרחב חאן יונס, לאחר האיתור, כלי טיס מאוייש מרחוק שהוכוון לנקודה חיסל את המחבלים.
לוחמי מילואים מחטיבה 646 פשטו על מבנה סמוך לבית ספר של אונר"א בו אותרו מכונות לייצור חלקי רקטות. כמו כן, בסמוך לבית הספר אותרו שלושה פירי מנהרות. 
15:23: טיל נ"ט נורה לעבר דוב"ב שבגליל, ופגע במצפור במושב
15:05: יו"ר תעלת סואץ: "עוקבים אחר המתיחות בים האדום, התנועה הימית פועלת כסדרה"
15:30: 6 נפילות של רקטות במרחב מרגליות שבצפון, לא ידוע על נזק או נפגעים
16:28: גבול הצפון: מחבלים ירו לפני זמן קצר טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל באזור אביבים, אין נפגעים. צה"ל תוקף עם ארטילריה בלבנון
16:50: חשד לפיגוע: פצוע מדקירה במחסום רנתיס בשומרון, כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר שטח ישראל במרחב לבנה. כמו כן, זוהו לפני זמן קצר שיגורים לעבר מספר מרחבים בגבול לבנון, צה"ל תקף את מקורות הירי
17:43: ירי רקטות וטילים על יישובי חלץ, שחר, זבדיאל ומנוחה
18:17: סמ״ר בוריס דונבצקי בן 21, מקרית ביאליק, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת 'עקבות הברזל' (401) נפל בקרב בצפון רצועת עזה 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד, שלא ייפגעו חיי
    מאוחדים לניצחון 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד, שלא ייפגעו חיילי צה''ל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטענים, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור