בארץ

ספינה 'ישראלית' נחטפה ע"י החות'ים: לאיזה איש העסקים היא שייכת?

ספינה המדוברת שטה תחת דגל איי הבהאמה, היא שידרה לאחרונה לפני 26 שעות והיא בבעלות איש העסקים רמי אונגר. גורם ישראלי על חטיפת הספינה בים סוף על ידי החות'ים: "מדובר בספינה חכורה ע"י חברה ישראלית, אך אין עליה ישראלים". משרד ראש הממשלה ודובר צה"ל גינו
מערכת ice | 
רמי אונגר (צילום יח"צ)
לאחר שערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח כי החות׳ים בתימן חטפו ספינת משא ״ישראלית״ ולדבריהם היו 22 אנשי צוות עליה. הספינה המדוברת שטה תחת דגל איי הבהאמה, היא שידרה לאחרונה לפני 26 שעות והיא בבעלות איש העסקים רמי אונגר.
לידיעה יש אישור רק מעוד מקור אחד לבנוני, אך החות׳ים אומרים כי בשעות הקרובות יפרסמו ״הודעה חשובה״. גורם ישראלי על חטיפת הספינה בים סוף על ידי החות'ים: "מדובר בספינה חכורה ע"י חברה ישראלית, אך אין עליה ישראלים"
 
משרד ראש הממשלה הגיב לפרסומים: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה באכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן". 
עוד הוסבר: "על סיפונה של האונייה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים. זהו מעשה טרור איראני נוסף אשר מבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינ"ל לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".

דובר צה"ל מסר: "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים.  לא מדובר בספינה ישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה