בארץ

חרבות ברזל, היום ה-25: שני לוחמים נהרגו בעזה, אזעקות בגוש דן

הפעילות הקרקעית מתרחבת: מאות מטרור טרור הותקפו בעזה, מחבלים רבים חוסלו בהיתקלויות, קרבות עזים ברצועה. המטחים לעוטף נמשכים, פגיעה ישירה בבית בנירים, מטחים גם למטולה. 3 פצועים ממטח ששוגר לנגב. כלי טיס עוין ניסה לחדור לעיר אילת ויורט על ידי צה"ל בים האדום. מערך "חץ" הופעלה לראשונה במלחמה באילת. צה"ל הרס את ביתו של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס חו"ל. מפקד גדוד בחטיבה הצפונית של חמאס חוסל
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90// עטיה מוחמד, חיים גולדברג)
המערכה הכבדה של ישראל בעזה, מלחמת חרבות ברזל, נכנסה הבוקר (שלישי) ליומה ה-25. יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים נרצחו ונפלו החל ממתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ועד היום. כ-240 ישראלים חטופים נמצאים בעזה, כאשר אמש שוחררו ארבעה משבי חמאס.
על פי ‏דיווחים פלסטיניים, כוחות ישראליים פשטו במהלך הבוקר על ביתו של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס חו"ל, סאלח אל-עארורי, ברמאללה. בפיקוד צפון העלו את רף התגובה והפציצו מרחב פתוח בו היו אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה באמצעות מטוסי קרב - וזאת לראשונה מפרוץ המלחמה

משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) קורא לפתיחת מעבר כרם שלום המחבר בין שטח ישראל לעזה במטרה להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה. על פי כאן 11: ‏לשכת ההסברה של חמאס טוענת: 8,306 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מתחילת המלחמה ויותר מ-200 אלף דירות ניזוקו. משלוחי הסיוע מספקים רק כ-20% מצורכי הרצועה
‏בבית הלבן דחו על הסף הצעת חוק רפובליקנית שמתנה את אישור הסיוע המיוחד לישראל, בסך יותר מ-14 מיליארד דולר, בקיצוץ בשיעור זהה מתקציב מיוחד שניתן לרשויות מס ההכנסה בארה"ב לשיפור גביית המסים במדינה.
אך במקביל, שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, גינתה הרג של כל האזרחים בדיון מועצת הביטחון, ללא קשר ללאום שלהם: "אזרח הוא אזרח הוא אזרח". היא הדגישה את הצורך בסיוע הומניטרי מהיר ומוגבר לרצועה - הכולל מזון, דלק, מים, תרופות ושירותים חיוניים. עוד הביעה דאגה מפאת "העלייה המשמעותית באלימות נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית".
06:00: הירי לעוטף נמשך מהלילה אחרי שאזעקות צבע אדם נשמעו בקיבוץ כיסופים.
07:00: כוחות צה"ל פשטו על ביתו של סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס חו"ל, סאלח אל-עארורי, ברמאללה, פוצצו את ביתו והשאירו לו דגל של חמאס-דאע"ש על ההריסות.
08:00: דובר צה"ל: בפעילות הקרקעית ברצועת עזה חוסלו מחבלים רבים של ארגון הטרור חמאס; הושמדו מאות מטרות צבאיות נוספות. כוחות משולבים של צה"ל, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה, ביניהן פירי עמדות שיגור נ"ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס.
במהלך פעילויות הכוחות הקרקעיים, הכוחות ניהלו מספר קרבות עם חוליות מחבלים שירו לעבר הכוחות טילי נ"ט או מקלעים. הכוחות חיסלו מחבלים והכווינו כוחות אוויריים על מנת להשמיד מטרות ותשתיות טרור בזמן אמת.
08:30: אזעקות צבע אדום נשמעו ביישוב כרם שלום שהעוטף עזה.
08:45: הותר לפרסום: בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצרו (29/10) ע״י שוטרי מחוז צפון ומסתערבי החטיבה הטקטית במג"ב, שלושה אזרחים ישראלים תושבי סח׳נין ועראבה שבגליל, המזוהים עם דאע״ש, בחשד כי נערכו למימוש פעילות ביטחונית בצל המלחמה.
09:00: אזעקת צבע אדום שוב נשמעה ביישוב כרם שלום שבעוטף עזה.
09:05: דיווח ראשוני על חדירה של כלי טיס עוין לאזור אילת. העירייה מבקשת מהתושבים להיכנס למרחבים מוגנים. בהמשך דווח כי כלי הטיס לא חדר לאילת ולמעשה יורט בים האדום בסמוך לעיר.
09:15: מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב״כ, חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה, אשר שילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה.
09:35: בפעם השלישית היום: צבע אדום בכרם שלום שבעוטף עזה. גם בקיבוץ כיסופים נשמע צבע אדום.
10:05: שוב אזעקות צבע אדום בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה ובנתיב העשרה.
10:15: דובר צה"ל הודיע כי מספר החטופים הישראלים בעזה עלה ל-240. עוד הוסיף כי הצבא תקף במהלך הלילה תשתיות ומטרות של חיזבאללה בלבנון.
10:55: המטחים לעוטף עזה נמשכים: אזעקות צבע אדום בנירים וניר עוז, דיווח על פגיעה ישירה בנירים, ללא נפגעים.
11:30: דובר צה"ל הודיע כי כוחות צה״ל,  שב״כ ומג״ב פעלו הלילה במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה ועצרו 38 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. שמונה מהם מחבלים השייכים לארגון הטרור חמאס.
בנוסף, במהלך פעילות למעצר פעילי טרור בקבטיה הושלכו מטענים לעבר הכוחות, אשר הגיבו בירי, זוהתה פגיעה. במבצע מעצרים במחנות הפליטים של בית לחם, התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה השלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות שהגיבו בירי.
12:20: החות'ים בתימן נוטלים אחריות על שיגור כלי הטיס הבוקר מתימן לעבר אילת. בתוך כך, דיווחים בעזה על קרבות והיתקלויות בין מחבלי חמאס לכוחותינו גם בצפון הרצועה וגם בכמה צירים בדרום הרצועה.
12:45: ‏תושבים באילת מדווחים על רעש עצום: נבדק חשד ליירוט, לא  הופעלה אזעקה. החות'ים טוענים ששיגרו עוד מספר מטוסים בלתי מאויישים לעבר העיר אילת.
13:05: אזעקות נשמעו בעיר מטולה שבגבול הצפון. צה"ל תקף חוליית חיזבאללה לאחר שיגור נ"ט למוצבים.
13:15: הפיצוצים באילת: צה"ל סיכל מתקפה אווירית של החות'ים מתימן בשמי אילת.
13:25: דובר צה"ל אישר כי לראשונה במלחמה, מערכת "חץ" הופעלה ויירטה טיל קרקע-קרקע ששוגר מים סוף לעבר העיר אילת.
13:30: אזעקות בנגב ביישובים: אום בטין, אל סייד, כסייפה, לקיה וסעדייה מולדה.
13:55: דיווח על 3 נפגעים מהמטח האחרון בנגב.
14:30: אזעקות נשמעות בשרון: מטחים לעבר הרצליה, כפר סבר, בצרה, גבעת חן, רעננה.
14:33: אזעקות נוספות בתל אביב, רמת גן, גבעתיים וכל אזור גוש דן. על פי דיווחים 2 טילים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.
14:36: מטח נוסף לעבר כפר סבא, הוד השרון וישובים נוספים באזור השרון.
14:38: מטח נוסף לעבר פתח תקווה וגבעת השלושה.
15:05: לאחר השיגורים לאילת נציגי איראן בימן מאיימים: "שיגרנו טילים וכטב"מים ויהיו עוד בהמשך".
15:55: דובר צה"ל: מדווח כי צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בתגובה לירי מגבול לבנון, לאחר שחשודים ירו לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. כמו כן, זוהו שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי. צה"ל תקף בתגובה תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה, והגיב בירי לעבר מקורות הירי.
16:00: אושר לפרסום פרטים חדשים בנוגע ליירוט סמוך לאילת הבוקר:
טיל איראני עם מאות ק״ג של חומר נפץ וטווח של מעל אלף ק״מ. גורם מדיני בכיר מוסר: ״נשקול תגובה״.
עוד פרטים שינתן לפרסם: טיל חץ 2 שוגר ממרכז הארץ. היירוט היה 100 ק״מ מדרום לאילת. מדובר ביירוט מחוץ לאטמוספירה בגובה עשרות ק״מ. הטיל האיראני ארוך ליותר מ- 1000 ק״מ. שוגר מצפון תימן.
16:01: אזעקת צבע אדום נשמעה בנתיב העשרה  אשדוד - ג,ו,ז, אשדוד - איזור  תעשייה צפוני, ניר גלים, בני דרום, גן הדרום, מתחם בני דרום, אשדוד - א,ב,ד,ה, אשדוד -יא,יב,טו,יז,מרינה,סיטי. לפי דיווחים מספר רקטות נפלו בעיר וגרמו לנזק רב לרכוש.
17:10: מגן דוד אדום מדווח כי בנוסף לפגיעה ברכוש במהלך המטח האחרון לעיר אשדוד נפצעו לפחות 4 בני אדם שאדם מהם מוגדר במצב קשה. כמו כן, בעזה טוענים שישנם עשרות הרוגים ופצועים בעקבות הפצצת צה"ל בג'באליה.
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
17:30: לאחר ששיגרה טילים וכלי טייס עוינים לכיוון ישראל, תימן מודיעה הערב כי היא פותחת במלחמה נגד מדינת ישראל.
18:00: שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו הבוקר (יום שלישי) בקרבות הקשים שהתחוללו במסגרת הפעולה הקרקעית של אוגדה 162 (עוצבת הפלדה), שמתקרבת לעיר עזה. כך הותר לפרסום. במהלך הקרבות, נורה טיל RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח מסיירת גבעתי – וכתוצאה מכך נהרגו שני לוחמים. 
ההרוגים הם סמ״ר רועי וולף (Roei Wolf) בן 20, מרמת גן, וסמ״ר לביא ליפשיץ (Lavi Lipshitz) בן 20, ממודיעין- מכבים- רעות. בנוסף, באירוע זה נפצעו שני לוחמי צה״ל מסיירת גבעתי באורח קשה. משפחות הלוחמים עודכנו.
18:27: אזעקת צבע אדום נשמעה באזור גוש דן: רמת גן - מערב, תל אביב - מזרח, תל אביב - עבר הירקון, גבעתיים, בני ברק, מקווה ישראל וחולון.
18:35: אזעקת צבע אדום נשמע כעת בבית וראשון ציון, נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים.
18:50: בעקבות הדיווח של חמאס על כך שכ-400 בני אדם נהרגו בג'באליה במהלך תקיפות צה"ל מצרים וירדן מגנות את ישראל.
19:45: צה"ל מפרסם כי בקרבות בג'באליה: חוסלו 50 מחבלים ובין היתר חוסל גם מפקד בכיר בחמאס, שהיה מעורב ברצח 13 ישראלים בפיגוע באשדוד
21:00 אזעקת צבע נשמעה באזור גוש דן ובאשקלון, נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה