בארץ

המסמך הסודי נחשף: "לעקור את תושבי עזה לסיני"

שרת המודיעין וחברת הכנסת מטעם הליכוד גילה גמליאל, מציעה עקירה כפויה של תושבי עזה לסיני. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי: "מסרב בתוקף"

מערכת ice |  8
גילה גמליאל (צילום פייסבוק/גילה גמליאל)

שרת המודיעין גילה גמליאל ממליצה על טרנספר של תושבי עזה לסיני בתום המלחמה. ככל הנראה, המסמך הסודי נחשף על ידי תנועת 'המטה להתיישבות - חבל עזה'. נראה כי תוכן המסמך נותן רוח גבית לתנועה ומטרותיה.
במסמך ישנו מהלך בעל שלושה שלבים: הקמת ערי אוהלים בסיני מדרום־מערב לרצועת עזה, יצירת מסדרון הומניטרי לסיוע לתושבים ולבסוף בנייה של ערים בצפון סיני. המסמך קורא ליצירת שיתופי פעולה עם מדינות שעתידות לעזור ולספק לתושבים סלי קליטה ביניהן: קנדה, יוון, ספרד, מדינות בצפון אפריקה. 
כמו כן, במסמך נטען כי כבר בערב המלחמה רבים מתושבי עזה ביקשו להגר וזאת על פי המסמך שהגיע לידי מערכת "כלכליסט". שר המודיעין לשעבר ח"כ אלעזר שטרן מבקר את המסמך ואומר: "אין למשרד אחריות מיניסטריאלית על גופי המודיעין. הם יכולים להתחשב בהמלצות, ויכולים גם לא. יש לימין כל מיני גופים דמויי קהלת לכל תחום".
משרד המודיעין הוקם ב-2009 והוא מהווה חלק מהמערך המדיני ביטחוני מודיעיני אסטרטגי של מדינת ישראל. המשרד עוסק בפיתוח והפקה של מודיעין המסייע למשרדי הממשלה ולממשלה כולה להיערך לנושאים ואירועים הרלוונטיים לחוסן הלאומי, ולהתמודד איתם בצורה המיטבית. זאת, בדגש על מגה-מגמות עולמיות, סוגיות אזרחיות, ועיסוק בשילוביות בין כלל ארגוני המודיעין של ישראל.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גמליאל
    אזרחית 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לעקור את כל מי שבחר בכם
    סגור
  • 4.
    חלומות באספמיה
    אזרח 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך את הטובות של מצריים פשוט שימו להם אוניות הגירה והם כבר ילכו לבד כפליטים, למדינות העולם !הבעיה שהממשלה לא עושה כלום בנידון ואנחנו מבזבזים זמן יקר
    סגור
  • 3.
    אותי לא מעניין מה יהיה עם עזה היא היתה בעבר כחלק ממצרים
    א.א חיפה 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו לא צריכים לשבור את אני לא רוצה אותם למדנו חייבים להעיף אותם משם כי הם יחזרו לפגוע בנו זה לא יעלם זה נמצא בד.נ מ . שלהם הם נגד היהודים. שלהם. חמאס שחהואמיו
    סגור
  • 2.
    רעיון גאוני אחר שחייבים לקדם
    נ.ש 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    החלפת אוכלוסיות ושטחים בין תושבי עזה להתנחלויות יהודה ושומרון! כלומר את תושבי עזה נעביר ליהודה ושומרון ואת ההתנחלויות נעביר לרצועת עזה. כך יווצר לנו רצף עם גבול מסודר עם מצרים ללא הברחות לעזה כך בעצם לא יהיה טרנספר- כי הם עוברים ליהודה ושומרון (והעולם לא יצעק) ך ניצור גבול מסודר בינונו לבין יהודה ושומרון. זה צריך להיות במסגרת הסכם שלום חדש שכל העולם מעורב בו ויסדיר סופית את הגבולות.
    סגור
  • רעיון מסוכן
    היי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המתנחלים (בין אם אוהבים אותם או לא) לא מהווים שיקול אצל הפלשתינים, האתוס הוא שעצם קיומה של מדינת ישראל הוא חטא שיש לעקרו מהנהר ועד הים. בנוסף, המתנחלים מהווים שכבת הגנה לכל גוש דן, עקירתם וחילוף אוכלוסיה עם עזה תביא את בארי 2.0 לגוש דן, רעננה, כפר סבא וכו'...
    סגור
  • כן, אז יהיו מלחמות פנימיות בגדה המערבית...
    סווינגר 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    והקיצוניים צמאי הדם שוב ישלטו ברחובות. הפריצה הבאה שלהם תהיה ליישובים גדולים יותר, בקרבת הגבולות עם הגדה. המחאס ירים שם ראש עם סביבה יותר מפותחת והרבה יותר תשתיות מתקדמות. צריך להעיף אותם מפה מעזה לעזאזל. מחיקה חד פעמית, ביקורת עולמית חד פעמית - שקט ושלווה לדורות הבאים.
    סגור
  • וסופם יהי זהה לסופם של העזתים (ל"ת)
    ניר 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גילה גמליאל - תמונה של האדם החושב... עאלק
    שושי 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הרעיון מעולה, לא בטוח שאת הבן אדם שיודע ליישם אותו.. בכל מקרה את בדרך הביתה ..!!! ארזת לבד ?
    סגור