בארץ

לפיד בדרך לממשלה? לחץ כבד במפלגת יש עתיד

לאחר ההצהרה המשותפת של נתניהו וגנץ על הקמת ממשלת חירום לאומית שתפעיל קבינט מלחמה, ח"כ שטרן וגורמים נוספים במפלגתו של ראש האופוזיציה דורשים להצטרף לקואליציה. עם זאת, לפיד מתבצר בעמדתו וטרם הודיע אם יצביע בעד המהלך במליאת הכנסת
מערכת ice |  7
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בצל מלחמת חרבות ברזל שגבתה את חייהם של יותר מ-1,300 ישראלים, אמש הכריזו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ על הקמת ממשלת חירום לאומית. במסגרת הקואליציה שהוקמה, יפעל קבינט מלחמה. היום (חמישי) מתפרסם כי מופעל לחץ כבד על ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, מצד בכירים במפלגתו שמעוניינים בהצטרפות לממשלה.
ח"כ אלעזר שטרן לוחץ על יו"ר מפלגתו יאיר לפיד להצטרף לממשלת החירום. שטרן צפוי לתמוך היום בהקמת ממשלת החירום בכנסת. נוסף על כך, כמה חברי כנסת מיש עתיד פועלים שהמפלגה תצטרף לממשלה. הממשלה המדוברת תפעל כל אימת הלחימה בדרום תימשך, ובמהלכה לא תתבצע חקיקה בכנסת שלא בנושאים הקשורים בלחימה.

חברי סיעתו של לפיד התריעו אתמול בישיבת הסיעה בפני לפיד שהדרישה להצטרף מגיעה מצד משפחות שכולות ומשפחות של לוחמים מכל האוכלוסייה. ‏אלא שלפי שעה לפיד מתבצר בעמדתו ולא מוכן להצטרף לממשלת החירום, וגם לא להודיע שיתמוך בממשלת נתניהו-גנץ. יצוין כי בהסכם בין נתניהו לגנץ, שמור מקום בקבינט המדיני-בטחוני לטובת ראש האופוזיציה יאיר לפיד  אם ירצה להצטרף לממשלה.

 
במסגרת הממשלה יפעל קבינט מלחמה מצומצם שיכיל שלושה חברים: נתניהו, גנץ ושר הביטחון האלוף (מיל') יואב גלנט. כמשקיפים יכהנו בקבינט המלחמה הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. נוסף אליהם, מטעם המחנה הממלכתי יכהנו כשרים גדעון סער ויפעת שאשא ביטון.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נמאס לי מהפוליטיקאים שמשקרים לי
    אביגיל 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע רק להדר מוכתר לשבת בכיסא של ראש הממשלה ולא לאף אחד אחר.צריכים פוליטיקאים צעירים שמיישמים את ההבטחות שהבטיחו,שייתנו אמון למשפחות השכולות ולמשפחות החטופים, שיאשרו להקים לימוד אקדמי חובה במהלך 6 שנים לקראת הזוגיות ולהקים קבוצה חברתית לאנשים עם טראומה חברתית עם חברים דמיוניים ואנשים אנושיים.
    סגור
  • 5.
    טמבל (ל"ת)
    אלי 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    נסראללה מקבל אותו. שם מקומו
    אור 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איד קטן חסר כיוון
    סגור
  • 3.
    טימטום
    בויבוי 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפידיוט חי בסרט מי צריך את האידיוט הזה בארץ בכלל
    סגור
  • 2.
    פרד
    נפתלי 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליאיר פלד כן תבוא לא תבואלחשוב גם בלעדיך מר ערית נסתדר
    סגור
  • 1.
    יאיר היהיר
    סימה 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה בושה למדינה. כך לא מתנהג מנהיג בזמן מלחמה.
    סגור
  • חבל שהחמאס לא הגיע אליך
    הבורר 10/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר לפיד חכם מאוד .אסור לו להתלכלך מהטינופת .
    סגור