בארץ

בעלות כחצי מיליון שקל: הביקור של מירי רגב במרוקו נחשף

בחודש מאי טסה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, למרוקו, עלות הנסיעה הייתה 455 אלף שקל. למרות שהנסיעה הוגדרה לצרכים מקצועיים, רגב ביקרה בבתי עלמין ובמוקדים שונים של הקהילה היהודית במדינה. לטענת משרד התחבורה העלות הגבוה תמונה בהוצאת האבטחה הגדולות
מערכת ice |  2
מירי רגב (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, טסה במהלך חודש מאי ל"סיור מקצועי ולימודי" שנפרס על פני שבוע במרוקו. בסמוך לחזרתה של רגב נחשף לו"ז הביקור של השרה ובין היתר כלל חתימה על הסכמים, פגישות מקצועיות עם שרים וראשי ערים לצד סיורים ואטרקציות תיירותיות.
מסתבר שעלות הביקור הכוללת, שהסתכמה ב-455 אלף שקל שמתוכם, העלות למשרד התחבורה הייתה 377 אלף שקל הוצאות נסיעתה של רגב היו 154 אלף שקל (טיסות, לינה ושהייה) ועלות אבטחתה הסתכמה ב-223 אלף שקל נוספים.
לנסיעת השרה למרוקו הצטרפו גם בכירים מכמה חברות ממשלתיות כמו: שלושה נושאי משרה בכירה בנתיבי ישראל: היו"ר יגאל עמדי, המנכ"ל ניסים פרץ, סמנכ"ל תשתיות הרכבת צחי גורה ויו"ר רכבת ישראל משה שמעוני עלות הביקור עמדה כאמור על 455 אלף שקל.
לצד הביקור המדיני והפגישה עם השרים המקומיים, בנסיעה השרה שילבה גם סיור בנמל טנג'יר, ביקור בבתי עלמין ובמוקדים של הקהילה היהודית במדינה. כמו כן נסיעתה של השרה כללה גם נסיעה ברכבת המהירה שהושקה במדינה בשנת 2018.
כמו כן, גם בחודש יוני, חודש לאחר הטיסה למרוקו, היא טסה שוב הפעם לגיאורגיה. יש לציין כי מדובר בנסיעה השנייה של השרה אל המדינה לאחר שבקודת היא נכחה במשחק של נבחרת הנוער לכדורגל.
בנסיעה שערכה ביוני האחרון, נפגשה השרה עם סגן ראש הממשלה, שר הכלכלה והפיתוח של גיאורגיה לוואן דויתשווילי האמון על תחום התחבורה במדינה, וכמו כן נשאה דברים בכנס נשים.
כמו בטיסה למרוקו, לביקור הרשמי של רגב לגיאורגיה הצטרף בשנית, יו"ר נתיבי ישראל יגאל עמדי, הפעם בכובעו כקונסול כבוד של גיאורגיה בישראל. לפי משרד התחבורה, טיסת רגב לגיאורגיה עלתה כ־164 אלף שקל, מתוכם 33 אלף שקל עלויות טיסה, לינה ושהות ו־131 אלף שקל על אבטחה.
יש לציין להגנת השרה שבאופן טבעי, כל טיסה של שר נושאת בחובה עלות משמעותית כמו גם עלויות אבטחה, אך גם בהשוואה לטיסות אחרות עלות הטיסה של רגב למרוקו נדמית כחריגה.
לצורך ההשוואה, בתקופת הממשלה הקודמת הטיסה של שר הבריאות לשעבר ניצן הורוביץ לברלין עלתה, כולל אבטחה, 113 אלף שקל, שתי טיסות של שרת החדשנות והמדע אורית פרקש־הכהן לאמירויות ולפריז עלו, כולל אבטחה, 221 אלף שקל, ועלות שתי טיסות של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג לפריז ולאמירויות עמדה על 280 אלף שקל. טיסות של בכירים דוגמת ראש ממשלה, שרי ביטחון וחוץ עולות בדרך כלל יותר.
שרת התחבורה מירי רגב הגיבה לאירוע ומסרה ל"כלכליסט": "ההוצאות עבור השרה והצוות מטעם לשכתה למרוקו הסתכמו בסך 154,593 שקל בלבד. ביחס לשאר ההוצאות עליכם לפנות לגורמי הביטחון שכן אלו נגזרת של הנחיות מטעמם, אשר אין לאיש בלשכת השרה השפעה או נגיעה ביחס אליהן. כך גם ביחס להוצאות עבור השרה והצוות מטעם לשכתה בנסיעה לגיאורגיה, הרי שאלו הסתכמו בסכום זעום של כ־33,158 שקל בלבד".
כמו כן רגב הוסיפה וציינה כי: "גם כאן, שאר העלויות הן הוצאות אבטחה המצויות באחריות גורמי הביטחון בלבד. למותר לציין כי כל הוצאות הביקור אושרו בהתאם לנהלים על ידי חשבות המשרד, וכל סידורי האבטחה בנסיעות שרים לחו"ל נקבעות על ידי מנב"ט משרד רה"מ. במסגרת המשלחת למרוקו השרה חתמה על שלושה הסכמי תחבורה חשובים למדינת ישראל. ובמשלחת לגיאורגיה, השרה קידמה נושאים חשובים בהזמנתה האישית של נשיאת גיאורגיה ובפגישה מקצועית עם שר התחבורה והתשתיות המקומי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הצרה הזו אוהבת לבלות על חשבון הציבור. בתקווה שתורשע (ל"ת)
    סהדי 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוחררה מהרפת (ל"ת)
    חילונית 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור