בארץ

מכה לש"ס: בג"צ הקפיא חלוקת כרטיסי המזון של דרעי לנזקקים

התנועה לאיכות השלטון ועמותת חדו"ש עתרו לבג"צ נגד חלוקת כרטיסי המזון של ח"כ אריה דרעי, בטענה כי הקריטריונים מעדיפים אוכלוסיה חרדית ומפלים ניצולי שואה. בג"צ נתן צו ארעי למניעת החלוקה עד לדיון בעתירה
מערכת ice |  1
ארבל יחליף את דרעי כשר הבריאות והפנים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
זעם בש"ס: בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו ארעי המונע חלוקת כרטיסי מזון בסך 400 מיליון שקלים להבטחת ביטחון תזונתי לנזקקים, בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון. יחד עם זאת, בהחלטת השופט שטיין הבהיר כי הצו ניתן רק על מנת לא לייתר את הדיון שייערך בעתירה שהוגשה, ואין בהחלטה כדי להביע דעה לכאן או לכאן.
כזכור, ועדת הכספים אישרה ביום שלישי להעביר 400 מיליון שקל לחלוקה מיידית באמצעות כרטיסים מגנטים, במסגרת סעיף תקציבי שנועד לכאורה לקדם ביטחון תזונתי. זאת למרות התנגדות הגורמים המקצועיים, אשר מצביעים על כך שחלוקת כרטיסי מזון אינה מקדמת ביטחון תזונתי, וכי התבחינים שנקבעו מפלים לרעה קבוצות הנזקקות באמת לביטחון תזונתי.

התנועה לאיכות השלטון וכן עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון עתרו כנגד כוונת ש"ס לחלק את הכרטיסים, בטענה שהמטרה היא להעביר מתנות בעיקר למצביעיה של מפלגת ש"ס ושותפותיה במפלגות החרדיות, תוך הצגתן באופן המאדיר את מפלגת ש"ס ובמיוחד את מנהיגה הרב אריה דרעי. בין השאר נטען כי הקריטריונים מפלים ניצולי שואה.
 
עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, הגיב: "רגע לפני החג הצלחנו למנוע את קיפוחם של ניצולי השואה. נעמוד על המשמר בכדי שהזכאות לתווי מזון לא תהיה בהתאם לאמות המוסר של אריה דרעי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תווי קניה
    יאצק 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא לחלק גם לניצולי השואה הנזקקים??? מדוע הם לא מקבלים, נדמה לי שהסיבה פשוטה הם לא ספרדים ולא מצביעים לש"ס כנראה
    סגור