בארץ

אמיר ירון יישאר נגיד בנק ישראל? המועמדים להחליפו נחשפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק בימים האחרונים בחיפוש קדחתני אחרי מחליף לנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון שיסיים את תפקידו בסוף חודש דצמבר ומנהל מגעים עם מספר מועמדים לתפקיד ביניהם אפי בנמלך כלכלן ישראלי- אמריקאי בעל שם עולמי, כאשר ישנם מספר מועמדים נוספים לתפקיד, בהם פרופ' אורי חפץ
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון יסיים את תפקידו בסוף חודש דצמבר, בימים האחרונים עסוק ראש הממשלה בנימין נתניהו במציאת מחליף לתפקיד. בכלכליסט פורסם כי הוא מנהל מגעים עם אפי בנמלך כלכלן ישראלי-אמריקאי בעל שם עולמי המסתמן כרגע כמועמד המוביל לתפקיד. מדובר במומחה עולמי בנושאי מימון, שאת השכלתו רכש באוניברסיטה העברית בירושלים והשלים דוקטורט באוניברסיטת שיקגו היוקרתית.

למרות הרקורד הטוב שלו, מקפיד בנמלך להימנע מחשיפה עיתונאית ושומר על פרופיל נמוך, מה שמעלה תהיות כיצד יצליח להתנהל עם תפקיד כה חשוב כמו נגיד בנק ישראל שנמצא תמיד באור הזרקורים. בנוסף לכך מדובר במועמד אולטימטיבי עבור סמוטריץ' ונתניהו שחוששים להחליף את ירון. משום שבנמלך נחשב לאדם מוערך ויזכה לתמיכת השווקים.

חייבים לציין כי בנמלך הוא לא המועמד היחיד לתפקיד, כאשר גם שמו של פרופ' אורי חפץ עלה במסגרת החיפושים אחר מחליף לאחר שנמנע לחתום על מסמך הכלכלנים המתנגדים לרפורמה המשפטית. למרות זאת טען חפץ כי הוא לא מסכים עם הדרך בו מתכוונת הממשלה להעביר את הרפורמה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה