בארץ

500 בכירי צבא לרמטכ"ל: "פוליטיקאים חסרי אחריות משתלחים בך"

תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" שלחה מכתב תמיכה לרמטכ"ל הרצי הלוי, על רקע המתקפות עליו מצד גורמים בקואליציה: "הדרג המדיני הבכיר ביותר מחולל את ההסתה ועומד מאחורי ההשתלחות חסרת הרסן"
מערכת ice |  1
הרצי הלוי (צילום ויקיפדיה-דובר צהל)
למעלה מ-500 בכירי עבר והווה במערכות הביטחון, שלחו היום (חמישי) מכתב תמיכה לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי
המכתב נשלח ביוזמת תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל ובין החתומים עליו: ראשי המוסד לשעבר תמיר פרדו, דני יתום ושבתי שביט, האלופים במיל' מתן וילנאי, עמי איילון ואיל בן ראובן, ותתי האלופים במיל' נחמן שי ואפרים סנה.

במכתב שמופנה לרמטכ"ל ומוען גם לשר הביטחון, כתבו המפקדים: "אנו, 528 בכירי עבר במערכות הביטחון ושרות החוץ של מדינת ישראל, מבקשים להודות לך ובאמצעותך לחברי פורום מטכ"ל ולמפקדי צה"ל כולם, על פעילותכם למען ביטחון המדינה, תוך שימור כשירות צה"ל ולכידותו.
"שירתנו, וחלקנו משרתים גם כיום, אלפי שנות שרות במצטבר, תוך תשלום בדם ואובדן חברים. שנים שצה"ל עמד בגבורה ובהצלחה מול כל איום חיצוני במשך כל שנות המדינה, אך למבחן בו אתה עומד היום, אין תקדים.
"אנו ערים לתנאים הקשים שבהם אתה וצה"ל פועלים, מול איומים רצופים ומגוונים מבית ומחוץ, באווירה הציבורית הכמעט בלתי אפשרית. הפעלת הצבא והכנתו ליום פקודה במציאות של פלגנות והסתה, כשפוליטיקאים ועסקנים חסרי אחריות, משתלחים בך באלופי המטכ"ל, במתנדבים ובצה"ל כולו מדי יום ביומו, תוך שהם מסירים מעצמם כל אחריות למשבר הגדול שלא היה כמותו מאז קום המדינה. והדרג המדיני הבכיר ביותר לא רק שנמנע מלתת גיבוי ראוי, אלא אף מחולל את ההסתה ועומד מאחורי ההשתלחות חסרת הרסן.
"התנהגות זו כלפיך אישית וכלפי צה"ל, היא זו שמהווה פגיעה קשה בכוח ההרתעה של ישראל, מגבירה את האיום בעימות הצבאי רב-זירתי, מערערת את ערך 'צבא העם' ופוגעת באמון החיילים, במפקדיהם ובאחדות הפיקוד.
"אנו, כמו רובם של אזרחי ישראל, עומדים מאחוריך ונעשה ככל יכולתנו לגבות אותך אל מול הרוחות הרעות. אנו כולנו מעריכים את פועלך ומנהיגותך, רואים ומשוכנעים שביכולתך יחד עם חברי המטה הכללי, ללכד את השורות בכל יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים ולתת מענה ראוי לכל אתגר. אנו מודעים לכך שמלאכה זו כרוכה בהקשבה לרחשי לב קציניך וחייליך בחובה בקבע ובמילואים, אך לא פחות מכך באמירה ברורה ובלתי מתפשרת באשר לעמידה על ערכי צה"ל והממלכתיות, אמירה הנשמעת באופן ברור וחד.
"המדיניות, הדרך וההחלטות הערכיות והמבצעיות, האסטרטגיות והאופרטיביות, שאתה ומפקדי צה"ל נדרשים להן בימים אלה, יעצבו את דמותו של צה"ל וישפיעו על חוסנה של מדינת ישראל לדורות. אנו מצדיעים למנהיגותך המרשימה, ומודים על הדרך הערכית והמקצועית שאתה, הרמטכ"ל וצמרת צה"ל מובילים לטובת בטחון ישראל", סיכמו המפקדים.
 
הבוקר הוצפו גם העיתונים היומיים במודעות תמיכה ברמטכ"ל בעמודים הראשיים, במימון פורום העסקים. העיתונאי המקורב לרה"מ שמעון ריקלין לא אהב את התמיכה שעד לא מזמן נראתה ברורה מאליה, וצייץ בטוויטר: "ככה נראה משטר צבאי. לא דמוקרטיה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד (ל"ת)
    יייייייישששששש 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור