בארץ

היועמ"שית סיכלה את פיילוט ההפרדה של סילמן; גפני מאיים בחקיקה

למרות הניסיון של השרה סילמן לקדם פיילוט של רחצה בהפרדה במעיינות ברחבי הארץ, היועמ"שית נפגשה עם השרה והסבירה לה מדוע הפיילוט לא יכול להתקיים חוקית. גפני העביר ביקורת על הפגישה והודיע שיחוקק
מערכת ice | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לפני יותר משבוע נחשף כי השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מקדמת פיילוט שיאפשר רחצה במעיינות השונים בארץ - בהפרדה. הפיילוט כמובן קיבל לא מעט ביקורת ואף הוגשה נגד התוכנית עתירה. על כן, היום היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, נפגשה עם השרה סילמן ודנה עימה בנושא.
לפי ישראל היום, בהרב-מיארה הסבירה לסילמן שהמשרד להגנת הסביבה אינו מוסמך לאפשר רחצה בהפרדה. לכן, אם מדובר בצעד שבו סילמן מעוניינת יש לעגן אותו בחקיקה בכנסת שתיתן למשרד את הסמכות הרלוונטית. לצד זאת, בהרב-מיארה הבהירה שרחצה בנפרד פוגעת בזכות השוויון, אף שהפיילוט היה אמור לצאת לדרך שלא בשעות הפעילות הרגילות של המעיינות.
לאחר הפגישה גורמים בסביבתה של השרה האשימו שוב את היועמ"שית בכך שאינה צדדת את המגזר הדתי והחרדי. כמו כן, השר גפני צייץ בטוויטר: "במשרד הייעוץ המשפטי לממשלה, המילה 'שוויון' קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי... החוק שלי להסדרת הנושא מונח על שולחן הכנסת ובהעדר הפיילוט שתוכנן - נצטרך לקדמו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה