בארץ

פורום קהלת מתנגד להמשך החקיקה: "צריך לעצור, הצבא נפגע"

לאחר שפורום קהלת איבד את התמיכה הכלכלית של התורם המרכזי שלה, חברי הפורום קראו בשיחות סגורות עם שרים לעצור את החקיקה בגלל הנזק לחברה ולצבא הישראלי
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו ויריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
תפנית מפתיעה בעלילה: לאחר שהמיליארדר האמריקני, ארתור דנצ'יק, עצר את התרומות שלו לפורום קהלת, חברים בכירים בפורום קיימו שיחות סגורות עם שרים וחברי כנסת, ובהן הביעו את דעתם הנחרצת: לעצור את החקיקה. נזכיר כי הפורום הוא הליבה של הרפורמה והוא זה ש"תרם" לה את הרעיונות המרכזיים שלה.
לפי N12, החברים הבכירים קראו בשיחות לעצור את החקיקה כי הנזק שנגרם גדול מן התועלת, ואף נאמר: "צריך לעצור כי העם משוסע לחלוטין, הצבא נפגע והחברה נפגעת". בשיחות אלו אף הושמעה ביקורת רבה על שר המשפטים לוין ועל כך שהוא לא מוצא בו מקום לפשרה.
לצד זאת, נתניהו העיד אתמול בריאיון לתקשורת הזרה כי עדיין ינסה לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אך לאחר מכן הוא ירצה לעצור. 
לא ידוע בעת זו אם הקריאה המפתיעה של הפורום מגיעה רק בעקבות נטישתו של התורם המרכזי שלה. התורם לשעבר, דנצ'יק, ייסד עם ג'פרי יאס וג'ואל גרינברג את חברת "ססקואנה" העוסקת בסחר במניות, אופציות, נגזרים סחורות ועוד. הוא בין התורמים הגדולים של מכוני מחקר ליברטריאנים, פוליטיקאים, וגופים ימנים שמרנים בארצות הברית ומדינות נוספות. הונו נאמד ב-7.5 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיפסיקו כבר עם החקיקה המחורבנת הזאת, אף אחד לא רוצה את
    אושרי 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יותר.
    סגור
  • 1.
    פורום קהלת
    חנה 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי הם פורום קהלת עמותה שממומנת על ידי יהודי עשיר שכנראה אפילו לא גר בישראל ועל פי תורתה הממשלה מתנהלת בעיניני חקיקה משפטית.בנושא ועדת השופטים .עכשיו נסוגה מתורתה וזה אחרי שבממשלה כבר לא רוצים לרדת העץ עליו עלו
    סגור