בארץ

שטיפת מוח: איך הגיעו תכני פורום קהלת למטלת הבגרות?

תלמידי כיתה י"ב בתיכון באזור השרון התבקשו לצפות בסרטון של פורום קהלת כחלק ממטלה לבגרות. התלמידים הופנו גם לספר אזרחות שנכתב בליווי ראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת, ד"ר אביעד בקשי
מערכת ice |  8
תלמיד תובע את בית הספר (צילום vecteezy, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בבית ספר תיכון באזור השרון, נדרשו תלמידי כיתה י"ב לצפות בסרטון של פורום קהלת (המזוהה עם הימין במפה הפוליטית) כחלק ממטלת הבגרות שלהם באזרחות. באותה מטלה הם התבקשו להסתמך על טקסטים מתוך "להיות אזרחים בישראל". ספר זה נכתב בליווי ראש המחלקה המשפטית של פורום קהלת, ד"ר אביעד בקשי.
אותה מטלה, נכתבה על ידי צוות המורים בבית הספר והציון עליה מהווה 20% מהציון הסופי בבגרות באזרחות. בסרטון, ניתן לראות את ד"ר בקשי מסביר את השיטה לבחירת שופטים הנהוגה בישראל, אותה שיטה שהם מעוניינים לשנות.
במטלה התלמידים לא נדרשים לאתר את הכשלים או למתוח עליו ביקורת. בבית הספר זיהו את הבעיה מראש, ולכן התלמידים נדרשו לצפות בסרטון התומך בשיטה הקיימת של "המכון הישראלי לדמוקרטיה". ניסיון איזון זה בעייתי מכיוון שהסרטון של המכון הישראלי לדמוקרטיה הופק שנתיים לפני שהופק הסרטון של קהלת ולכן לא יכול לתת לו מענה מספק.
משרד החינוך העביר את תגובת בית הספר: "כחלק מתוכנית לימודי האזרחות נלמדים תכנים על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, חוקי היסוד ומעמדם, ושלוש רשויות השלטון והיחסים ביניהן, עקרון הגבלת השלטון והגנה על זכויות אדם ואזרח, וכן העמקה במושגים הנדרשים ללימוד בפרק הרשות השופטת".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חולירות השמאל..אז קהלת.מזוהה עם הימין..נו ???
    אורה 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וחבתי ספר אחרים הוכנסו ותכנים של ארצות זרות ששילמו לבתי ספר בצורת.תמיכה הם נוהחו בכיתות.. עם תכנים אנטיציונייים.. נו ???² במשך עשרות שנים..ושטפו את מוחם של התלמידים הצעירים... שיטת השמאל הקיצוני של המכון הישראלי חדמוקרטיה !!! .מישהו עשה.משהו נגדם ??? לא...כלום..לא עשו מאומה..לכאורה...
    סגור
  • 7.
    לא ראיתי כתבה כזו על
    חחחח הצחקתם 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא ראינו כתבה כזו על תכני שינוי מגדרי בגנים או בבתי ספר. עופו לנו מהעיניים כבר עם ההינדוס הזה. עדיף שילמדו משהו אמיתי וערי גם אם לא לרוחכם מאשר פרוגרסיביות מחוללת נפשי ילדים.
    סגור
  • 6.
    בהחלט נורא ואיום - רק השמאל צודק
    ש 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך אפשר לתת לתלמידים נבונים לשמוע דעה אחרת
    סגור
  • 5.
    צביעות ... בבעת ספר בצפון תא הילדים
    תא צפון 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    התבקשו לקרוא טקסט על חיות וטרנסגרדרים. גם הטקסט הזה נכתב עי מוריי ביהס . עכשיו תחשבו האם יש לתמידים ברירה או חא ? לא יענו יכשלו יענו יתעצבנו. את צוות המורים לא עיניין כעס התלמידים על הטקסט של חיות אלא מחאתם של 10 תלמידים שפנו למנהל ביהס אורי לס בטענה שנכתבה המיחה הם . מייד האדון הוציא מכתב התנצלות. וזו הסיבה שכתיבת בחינות הבגרות צריכה לחזור למשרד החינוך ולא להישאר כחומר ביד היוצר של המורים
    סגור
  • 4.
    צריך לעצור כת הפסיכים הזו ולגבות תשלום על חורבן בית 3
    חלאות 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש להם כסף. שישלמו. גם במאסר וגם בקנס
    סגור
  • 3.
    במנשה דאגו לנוער לתכני גאווה
    מירית 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבל שבמדינת ישראל מציגים תוכן יהודי לנוער. תציגו להם מה שמקובל בפלורליזם הרצאות גאווה ושינוי מין כיאה לתיכון במועצת מנשה!!!
    סגור
  • 2.
    ימין גזעני וקיצוני
    רונית 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 4
    הם ימין קיצוני עם מאפיינים נאציים כמו דרוויניזם חברתי ועוד
    סגור
  • 1.
    זה מעניין ? מעניין מי עומד מאחורי נסיון הפוטש
    אנצו 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    5 2
    בראש הממשלה, הן בתפירת תיקים והן בכאוס המתחולל במשולש ברמודה: קפלן בגין -השלום
    סגור