בארץ

אשקלון זוכה לסיוע של 17 מיליון שקל מהמדינה: זו הסיבה

לאחר החלטת הממשלה בנושא, המשרד להגנת הסביבה מודיע על העברת סיוע כספי בסך 17 מיליון שקל לעיריית אשקלון. מטרת הכספים לסייע בהקמת מתקני פינוי פסולת, חינוך בנושא ועוד שלל נושאים
מערכת ice |  2
נמל אשקלון (צילום דני אוחנה)
לפני ימים מספר דווח כי העיר אשקלון תזכה לקבל סיוע כלכלי מטעם ממשלת ישראל במטרה לחזק את חוסן האזרחים. היום המשרד להגנת הסביבה מפרסם כי במסגרת העברת הכספים, הוא יספק כ-17 מיליון שקל לעיר במטרה לקדם נושאים סביבתיים, כמו מדיניות פסולת, הגברת הפיקוח על מפגעי פסולת ועוד.
מדוברות המשרד נמסר כי השרה והמשרד הציבו את נושא הטיפול בפסולת במדינה ביעד מרכזי, במטרה לצמצם את נפח ההטמנה, להגדיל את שיעורי המחזור ולמנוע את הפסולת במקור. בחודשים האחרונים המשרד מוביל מהלך של הקמת מתקני מיון וטיפול בפסולת ברחבי הארץ, בין הסובלות מבעיית הפסולת היא אשקלון, שסובלת בפרט מתופעה מוגברת של השלכת פוסלת בנייה בתחומיה.
כספי הסיוע שהעירייה תקבל כעת יכללו הקצאה של 12 מיליון שקל מקרן הניקיון לקידום מדיניות הפסולת שצוינה לעיל, כ-4 מיליון שקל לטובת הקמת תשתיות למערך איסוף נפרד לפסולת גושית, הקצאה של שני מיליון שקלים להקמת מתקן מיון פסולת עירונית ועוד.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "המשרד להגנת הסביבה שמח לתמוך ולחזק את חוסנה של העיר אשקלון. בשל האיומים המגוונים והייחודיים החלים על אשקלון, נדרשת פעולה ממשלתית משולבת הכוללת תוכנית סיוע, שתוביל לחיזוק אשקלון וחוסנה. תמיכת המשרד להגנת הסביבה בעיר תחזק את החוסן האזרחי שלה, תקדם את החינוך הסביבתי, את מדיניות הפסולת בעיר, תשפר את איכות חיי התושבים ותוביל לעיר נקייה ובריאה יותר".
 
עידית סילמן ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי
ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הוסיף: "החלטת הממשלה מביאה עמה בשורה לתושבי אשקלון, גם בתחום איכות הסביבה ומעניקה לנו כלים אפקטיביים ומשמעותיים יותר למניעה ופיקוח של גורמים מזהמים בעיר. אנו מייחסים לאתגרים הסביבתיים באשקלון משקל גדול וככאלו, אנחנו פועלים ללא לאות ובכל האמצעים והכלים העומדים לרשותנו כדי לצמצם ולמנוע אותם.  לצד החלטת הממשלה, נמשיך להיאבק למען מיגון השכונות הוותיקות והטבות כלכליות לתושבי העיר - המגיעים להם בזכות ולא בחסד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איכות סביבה
    פלונית 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שלא יבוזבזו על כיכרות וכבישים
    סגור
  • 1.
    מה עם תיירות?
    אלי 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף רשת לא נשארה באשקלון לא דן ולא פתאל. העיר מתחרדת במקום בארים פותחים מקוואות ובתי כנסת. רק הבחירות מעניינות את הראש..
    סגור