בארץ

לפיד הגיש הצעת פשרה חדשה. בליכוד גיחכו ועקצו

הלחץ בליכוד לחתור להסכמה רחבה בשיתוף האופוזיציה מחלחל גם לשורות האופוזיציה שמציגה נוסחה חדשה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הדבר היחיד שיאפשר חזרה להידברות, היא הקפאה בחקיקה"
דוד זולדן |  3
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, Alex Kolomoisky/POOL)
שבוע אחרי העברת החוק לביטול עילת הסבירות ונוכח הקריאות בקואליציה להידברות והסכמות המגעים לשיחות סביב הרפורמה מואצים לפחות למראית עין. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מפתיע בהצעה חדשה: "במהלך השבועות האחרונים, ובעיקר במהלך השבוע האחרון עשיתי כל מאמץ להגיע להסכמות רחבות עם הממשלה והקואליציה. היו אנשים רבים, גם בתוך המחאה, גם בתוך המפלגה שלי, שלא אהבו את זה" עוד ציין לפיד: "אני מכבד את דעתם, אבל זו הייתה חובתי לנסות. אני מאמין שעלינו לעשות כל מאמץ כדי למנוע התפרקות של הצבא, למנוע התרסקות של הכלכלה ולמנוע קרע בעם ישראל. נכון שהאחריות היא קודם כל של הממשלה, אבל אם יש לנו ממשלה קיצונית ומשיחית שאי אפשר לסמוך עליה, לפחות אנחנו באופוזיציה צריכים לעשות כל מאמץ כדי לשמור על מדינת ישראל מהתפרקות".
מטעם הליכוד נמסר כי: "יאיר לפיד מוכן לדבר עם אבו מאזן בלי תנאים מוקדמים, אבל לליכוד הוא מציב רשימת תנאים מוקדמים להידברות. אנו מזמינים את לפיד להיכנס להידברות עוד היום כדי שכולנו נוכל להגיע להסכמה רחבה".
לדברי לפיד: "ביום שני גם הנשיא וגם אני חשבנו שיש כבר הסכם מוכן לחתימה. אלא שאז יריב לוין ובן גביר דפקו על השולחן ואיימו בפירוק הממשלה. ראש הממשלה נבהל, נכנע להם, וחוק הסבירות עבר במתכונת הקיצונית ביותר האפשרית".
"מרגע שעבר החוק, הממשלה מדברת על חזרה להידברות. על זה בדיוק נכתב הביטוי, 'הרצחת וגם ירשת'. איך אנחנו אמורים לחזור לדבר אתכם? כרגע הוכחתם שאי אפשר להאמין לכם" הוסיף ותקף. "התפקיד שלי, והתפקיד של האופוזיציה כולה הוא לא לסדר לנתניהו ביקורים בבית הלבן, ולא להרגיע את סוכנויות הדירוג שנתניהו שיקר להם. אם הממשלה רוצה להגיע להסכמות רחבות, חובת ההוכחה עליה".
לפיד פנה לראש הממשלה נתניהו והציע כי: "הפתרון האפשרי היחיד, והדבר היחיד שיאפשר חזרה להידברות, היא הקפאה בחקיקה. הממשלה והאופוזיציה צריכות לחוקק ביחד הקפאה של 18 חודשים, שבמהלכן יתקיימו השיחות בבית הנשיא. גם במהלך 18 החודשים האלה אפשר יהיה לחוקק חוקים הנוגעים לביקורת שיפוטית ולהפרדת הרשויות, אבל רק ברוב של שני שלישים – כלומר בהסכמה אמיתית בין הקואליציה לאופוזיציה, ובין כל חלקי העם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לפיד שעשה הסכם לבנון ללא החלטת ממשלה
    יהודי 07/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפיד שעשה הסכם לבנון ללא החלטת ממשלה מטיף לנו על הדברות אותו לפיד שמינה רמטכ"ל בממשלת מעבר (כמובן באישור ידידיו שופטי בג"ץ) מר לפיד הדיקטטור דמוקרטיה זה רוב = 61 מאיפה ההמצאה של הסכמה של רוב הממשלה האם כשהשמאל היה בשלטון התחשבתם בדעת הימין????? מה נראה לך שאנחנו פראיירים נמושות אז זהו שלא!!!!
    סגור
  • 2.
    רוב העם בחר 64 חכים ימין
    דובי 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט מאוד מה שהליכוד התחייב לכמליון בוחרים הוא צריך לקיים ולא לפיד יגיד מה לעשות
    סגור
  • 1.
    בחירה
    בר כוכבא 07/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נתניהו .תהיה חכם פנה ללפיד. תעשה קואליציה יותר מתונה וטרוף את הקלפים
    סגור