בארץ

אדלשטיין מאיים על נתניהו: "מעכשיו הכל צריך להיות מתואם איתי"

מרד בליכוד? ח"כ יולי אדלשטיין לא חושש להתייצב מול המצלמות ולהגיד: "הסיפור הזה שכל פעם שיש פשרה מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים – נגמר. מעכשיו אם לא מתאמים איתי מה עולה, יצטרכו להסתדר בלעדיי"
מערכת ice |  1
יולי אדלשטיין, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין נחשב לאחד המורדים הפוטנציאליים בליכוד, לאחר שלא היסס גם בעבר לקרוא תיגר על רה"מ נתניהו. כעת הוא מאיים גם לא לתמוך בהמשך חקיקת המהפכה המשפטית ומודה: "נרדמתי בשמירה".
בריאיון ל"פגוש את העיתונות" עם בן כספית ועמית סגל אמר אדלשטיין: "מינואר דחפתי להידברות. משני הצדדים השיחות פוצצו, ועד הרגע האחרון עדיין קיוויתי שיהיו נוסחים יותר מקובלים או אפילו הסכמה. כך נרמז לי הרבה מאוד פעמים. אני יודע להודות בטעויות, יכול להיות שקצת נרדמתי בשמירה מבחינת מה הולך להיות. אין לי בעיה מהותית מול החוק שתמכתי בו, אבל צריך ללמוד את הלקחים לעתיד".

ח"כ אדלשטיין הביע זעם על כך שנאלץ להתעדכן על מה שקורה מהתקשורת: "ראיתי את ה'פושים' של העיתונאים, שכל פעם שיש איזו הצעת פשרה, אז מישהו שם וטו. זה נגמר. מעכשיו יצטרכו להגיד מא' עד ת' מה עולה להצבעה, מתי עולה ובאיזה נוסח - לתאם איתי. זאת המציאות החדשה, וזה הלקח שלי. אם לא - כנראה שיצטרכו להסתדר בלעדיי".
לדברי אדלשטיין הוא אומר את הדברים החריפים בשם עצמו ולא מתואם עם ח"כים נוספים בליכוד, אך שמח לראות שיש נוספים כמו דוד ביטן ויואב גלנט שמתבטאים בנושא. "יש פה עם ומדינה וצריך לעשות הכול כדי לא להעמיק את הקרע", אמר אדלשטיין, "אני חושב שכולם למדו את הלקחים. אני חושב שאפשר לעשות שינויים בהסכמה רחבה ואם אין הסכמה, אז בניסוח שמקובל על רוב הציבור, אבל אסור להתנהל בצורה כזו שמישהו באיומי פרישה קובע מה יעבור. כל מיני אנשים כאן תפסו לעצמם יותר מדי עמדת וטו. נעשתה כל טעות אפשרית. שפכנו דלק למדורה של המחאה ואסור לחזור על טעויות".
אמש פרסם העיתונאי נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות" כי שר הביטחון יואב גלנט פועל להקים ממשלת אחדות עם בני גנץ ויאיר לפיד - ללא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. זאת, אפילו אם יידרש לשם כך לוותר על תפקיד שר הביטחון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי
    רבק 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביבי מה אתה מחכה שלח אותו הביתה כל מי שה מורד בליכוד הוא נקרא משתף פעולה סרבן
    סגור