בארץ

נתניהו אחרי ההצבעה בכנסת: "מהלך דמוקרטי מתבקש"

בהצהרה לתקשורת, ראש הממשלה אמר כי יפעל להיכנס להידברות עם האופוזיציה על שאר הרפורמה המשפטית בזמן של עד כנס החורף
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
אחרי שמוקדם יותר היום (שני) העבירה הכנסת את צמצום עילת הסבירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן הצהרה לתקשורת, בה אמר שהעברת החקיקה היא "מהלך דמוקרטי מתבקש" וכי יפעל להיכנס להידברות עם האופוזיציה על שאר הרפורמה המשפטית בתקופה של עד מושב החורף.
"המהלך נועד להחזיר מידה של איזון בין הרשויות", אמר נתניהו. "אישרנו את התיקון כדי שהממשלה תוכל להוביל את המדיניות. מימוש רצון הבוחר הוא לא קץ הדמוקרטיה - הוא מהות הדמוקרטיה. הקואליציה פעלה בכל דרך להגיע להסכמות, זה לא מובן מאליו. במקרים קודמים של מחלוקת ציבורית רחבה הממשלות לא הושיטו יד. לא באוסלו, לא בהתנתקות, ולא במסירת שטחי גז ללבנון וחיזבאללה".

"אנחנו הסכמנו לעצור את החקיקה. הסכמנו לשינויים משמעותיים במדיניות המקורית, ושום הצעת פשרה שלנו לא התקבלה. אפילו היום במליאה בעיצומה של ההצבעה ניסינו להגיע להסכמות. עד לאחרונה בכירים באופוזיציה תמכו בשינוי עילת הסבירות ואחרים אפילו הסכימו לבטל אותה לחלוטין. זה לא מצדיק את שיבוש חייהם וגרימת הסבל למיליוני אזרחים באמצעות חסימות".
"למרות הכול אנחנו נמשיך לחתור להידברות", הוסיף רה"מ נתניהו. "אנחנו לא מוותרים על הסיכוי להגיע להסכמה רחבה. כבר בימים הקרובים נפנה לאופוזיציה כדי לקיים שיח. אנחנו מוכנים לדון על הכול ומיד. להגיע להסכם כולל על הכול במהלך הפגרה ואם צריך נוסיף עוד זמן - עד סוף נובמבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בהצלחה-רבה קואליצית הימין
    רק ביבי לוין רוטמן 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחליש את השמאל -פירוש החלשת הסטרא-אחרא (טומאה)
    סגור
  • 1.
    ביבי בריאות
    סימה 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישר כח
    סגור