בארץ

השרה אורית סטרוק בלי פילטרים: "הגיע הזמן לשבת ולדבר"

נעימות חדשות נשמעות מכיוונה של השרה סטרוק המודאגת מהמצב השברירי של החברה בישראל. האם תציג יוזמת פיוס מרחיקת לכת?

דוד זולדן | 
אורית סטרוק (צילום יצחק ווייס)
"הגיע הזמן שאנשים מהשמאל והמתנחלים יתחילו לשבת ולדבר", כך אומרת השרה סטרוק בריאיון אישי, דומע ומרגש לפודקאסט 'אישה חיה'.
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק השתתפה בריאיון בפודקאסט 'אישה חיה' של שרה שרגא. הריאיון עוסק במקומה של אישה בפוליטיקה, שיח נשי-אישי בין ימין ושמאל ומשמש מפגש בין שתי עולמות, עולמה של המראיינת, אישה חילונית מהצד השמאלי של המפה הפוליטית שגדלה בבית חרדי לבין המרואיינת, אישה דתייה מהצד הימני של המפה הפוליטית שגדלה בבית חילוני שמאלני וחזרה בתשובה בצעירותה. 
שרה שרגא משתפת מחוויית הריאיון: "כשסיפרתי שאני הולכת לראיין את אורית סטרוק לפודקאסט אישה חיה היו כמה מהסביבה הקרובה שלי שהתפלאו: "איך את, אישה שמאלנית, ליברלית וחילונית נותנת במה לאישה החשוכה הזו?".
"בהתחלה הופתעתי, אחר כך נפגעתי ואז זעמתי. רשפתי אש ממש. הרגשתי שסותמים את הפה לאמא שלי".
"על אף שאני נלחמת  ברוב האג'נדות שאורית מקדמת כשרה בממשלה, כשאני רואה את אורית סטרוק בראיונות אני שומעת עוצמה, פשטות וכנות. אני רואה אמא מדהימה לאחד עשר ילדים, אישה אמיצה שלא נכנעת לתכתיבים, נטולת גינוני כבוד ובענווה ואהבה לזולת ומבטאת את דעותיה ואמונתה טוב".
 ‏
"ואל מול זה - כל פעם מחדש  נדהמת באיזו קלות מסלפים את דבריה והופכים אותה לאישה דמונית וחשוכה עם המטפחת שעל ראשה. דמות לא אנושית, מפחידה ומאיימת.
‏מזלזלים ופוגעים בה דרך המראה שלה, הילדים שלה והדתיות שלה". 
 
"כמה דימויים, פחד מהאחר, סטראוטיפים וסטיגמטיות מניעים אותנו כשאנחנו פוגשים מישהי שכל כך שונה ממני? אז כאישה פמניסטית, שמאלנית וחילונית שהיא גם חרדית לשעבר ובת לאם חרדית בהווה שגם מעריצה אדוקה של בן גביר והאישה הכי יקרה לי בעולם כולו".
"אני גאה ממש לארח לשיח נקבי ואישי בפודקאסט "אישה חיה" את שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות של מדינת ישראל. מפגש מרתק, כואב ועמוק ביני לבין אורית, על פיצול הזהויות שבנו, כאב האישה בעולם ואיך לחיות בשלום עם המחלוקת העמוקה בינינו לבין עצמנו''.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה