בארץ

פורום הכלכלנים: "קוראים לממשלה לחדול לאלתר מהתנהלותה הקלוקלת"

הפורום פרסם מכתב בו הוא מגנה את המתקפה של הממשלה וחברי קואליציה על בכירי השירות הציבורי: "שירות ציבורי עצמאי ומקצועי תורם גם להפחתת רמת השחיתות במדינה ולמזעור השפעתה הרעה על פיתוח המשק"
מערכת ice | 
מליאת הכנסת (צילום מסך ערוץ הכנסת)
פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה, פרסם מכתב, בו הוא מגנה בכל פה את המתקפה של הממשלה וחברי קואליציה על בכירי השירות הציבורי במדינת ישראל ואת הניסיון הבוטה לפגוע בעצמאותם של מוסדות שלטון.
כך נכתב במכתב: "שרים בממשלה תוקפים בגסות רוח את היועצת המשפטית לממשלה, את פרקליט המדינה ואת נגיד בנק ישראל; שר המשפטים תוקף חדשות לבקרים את הפרקליטות, היועצת המשפטית ומערכת המשפט; השר לביטחון לאומי גרם להדחתו של מפקד מחוז תל אביב ומתערב בפעילותה השוטפת של המשטרה; השר הממונה על רשות החברות קורא לפיטוריה של מנהלת רשות החברות ולביטול נבחרת הדירקטורים בחברות ממשלתיות; שר התקשורת קורא לפרוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו והביא לפיטוריו של מנכ"ל הדואר;
שר הכלכלה קרא לפיטורי הממונה על התחרות; שרת התחבורה, הביאה לעזיבתם של יו"ר רשות שדות התעופה ומנכ"ל הרכבת וכפתה מינוי של מקורב שנמצא בלתי ראוי לתפקיד מנכ"ל משרדה; והממשלה כבר פועלת לפרוק הרשות לקידום מעמד האישה. מקרים אלה הם רק דוגמאות למצב בלתי נסבל שבו בכירי הקואליציה יוצאים כנגד הפקידות הבכירה ומובילים את ישראל לאנרכיה. הפגיעה בבכירי השירות הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמהפכה המשפטית וממאמצי הקואליציה לפגוע בעצמאותם של מוסדות מדינה ולהכפיפם לגחמותיהם של השרים ללא בקורת משפטית נאותה.
הספרות הכלכלית הראתה כי שירות ציבורי מקצועי ועצמאי הוא חיוני לקיומן של מערכות מיסוי ורגולציה יעילות, לאכיפת חוקים שוויונית, ולחלוקת מוצרים ושירותים ציבוריים מושכלת המשתפת את כלל שדרות החברה. עצמאות מהשפעות פוליטיות היא גם נדבך חשוב במערכת האיזונים והבלמים המוסדיים. כאשר המינהל הציבורי כפוף לפוליטיקאים, הכלכלה נפגעת משום שפקידים בעלי כישורים ויושרה עוזבים את השירות הציבורי ואת מקומם תופסים פקידים הנבחרים על רקע קרבתם לשר הממונה, ולא על סמך כישוריהם. במקום למלא את תפקידם ולעמוד על עקרונות מקצועיים, פקידי הממשלה מנסים למצוא חן בעיני השר הממונה.
שירות ציבורי עצמאי ומקצועי תורם גם להפחתת רמת השחיתות במדינה ולמזעור השפעתה הרעה על פיתוח המשק. ההשפעה היא ארוכת טווח: מנגנון בירוקרטי איכותי מעצב נורמות וציפיות של פרטים ביחס לשחיתות, ומאפיינים תרבותיים אלו עוברים מדור לדור ולכן עשויים להתמיד בטווח הארוך. אנו קוראים לממשלה לחדול לאלתר מהתנהלותה הקלוקלת ולהפסיק להתנכל לפקידות הבכירה כדי שזו תוכל למלא את תפקידה לטובת כלל הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה