בארץ

ראשי האוניברסיטאות נגד החוק להרחקת סטודנטים שיניפו דגל פלסטין

ועד ראשי האוניברסיטאות שיגרו היום מכתב לשרים בבקשה שלא לאשר בקריאה טרומית את הצעת החוק החדשה של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. הצעת החוק מבקשת להרחיק סטודנטים שהניפו דגל פלסטין ולשלול מהם תואר לחמש שנים
מערכת ice | 
הנפת דגל פלסטין באוניברסיטה (צילום מסך כאן 11)
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה השבוע להעביר בקריאה טרומית את הצעת החוק החדש של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מסיעת עוצמה יהודית. מטרת הצעת החוק לדרוש ממוסדות אקדמיים בארץ להרחיק סטודנטים שיניפו דגלי פלסטין בקמפוסים, ושהמוסדות אף ישללו מאותו סטודנט תואר אקדמי לחמש שנים.
לאחר שהתקבל האישור ועד ראשי האוניברסיטה פרסם היום קריאה לחברי הכנסת לא להצביע בעד החוק בקריאה טרומית. במכתב שפורסם בכלכליסט, הם אמרו: "ההצעה מבקשת להפוך את האוניברסיטאות והמכללות בישראל לזרועות של השב"כ והמשטרה, ליצור מערכת של מעקבים, הלשנות והפחדה של סטודנטים ולשסות קבוצות של סטודנטים זו בזו". מנגד, סון הר-מלך טענה בהצעת החוק כי המוסדות הפכו בשנה האחרונה למרכזי הסתה וכי המוסדות לא עושים דבר בנושא.
עם זאת, יש לציין כי ועדת השרים אישרה לקדם את החוק רק בתנאי שיקודם סעיף בודד שעוסק בסגירת תאי סטודנטים שמניפים דגלי פלסטין בקמפוסים. האוניברסיטאות אם כן, לא מעוניינות להפוך לכלי אכיפה בידי הממשלה. לצד זאת, הוועד הבהיר במכתבו שהוא מתנגד לתמיכה בטרור. 
עוד הבהירו: "מדובר בהצעת חוק זדונית היוצרת פוליטיזציה והתערבות בלתי סבירה בפעילות האוניברסיטאות, תוך ניסיון להשתמש באקדמיה לאכיפה פלילית והפיכת הנהלות האוניברסיטאות לשוטרים, שופטים ואף תליינים – וזאת בעבירות שאין בינן לבין האקדמיה דבר וחצי דבר". לכך הוסיפו כי בפועל מדובר בחוק שיעודד את ארגוני ה-BDS להטיל חרם על מוסדות אקדמיה ישראלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה