בארץ

בכיר השב"כ לשעבר: "בעיתות כאלו אזרחים צריכים ללכת חמושים"

בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום, ששימש גם כמתאם השבויים והנעדרים הרשמי מטעם המדינה, מתייחס להתחממות הביטחונית: "בן גביר צריך לדאוג כלוא את השב"חים, לא לשחרר אותם אחרי כמה שעות" 
מערכת ice | 
ירון בלום (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עוד בוקר של מתיחות ביטחונית: חמש רקטות נורו במהלך הלילה מרצועת עזה, עת צה"ל מסיים את מבצע "בית וגן" בג'נין. בחילופי האש אמש, נהרג חייל צה"ל רס"ל דוד יהודה יצחק, לוחם אגוז בקבע.
בתוך כך, התרחש אתמול פיגוע בצפון תל אביב כאשר מחבל דרס עוברי אורח ואחר כך יצא מהרכב והחל לדקור אזרחים עד שנוטרל ע"י אזרח חמוש.  "מה שצריך לעשות זה לסכל כמה שיותר פיגועים. 85 אחוז מהפיגועים מסוכלים. אבל אותו מחבל בודד, אותו אחד שביצע הפיגוע ברמת החייל – גם בו צריכים לטפל. בעיתות של מתיחות, אזרחים מיומנים צריכים ללכת חמושים ולהגיב אם קורה אירוע כזה", אומר הבוקר בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום.

בלום דיבר בתכנית "שבע תשע" ברדיו 103 ואמר, "איתמר בן גביר צריך לדאוג לכלוא שב"חים לא לשחרר אותם אחרי כמה שעות. לצערי קו התפר לא סגור – זה היעדר משילות".
 
בלום דיבר על התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית ואמר כי "הוא הכרחי". לדבריו, ללא חיזוק של שלטון אבו מאזן, "אנחנו נקבל פה חמאס. מי שלא מבין את זה, לא יודע לאן אנחנו הולכים."
עוד הוסיף, "חבורת פרחחים מנהלים את מחנה הפליטים בג'נין. חמאס מנצל אירועים חמורים כמו אירועים שצה"ל נכנס לג'נין ומהאירוע הזה הם יוצאים למחאות הפגנה. אנחנו צריכים לעזור לרשות הפלסטינית ולטפל גם במסיתים ומפגינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה