בארץ

רשות החשמל נערכת לקיץ: כך לא ייפול לכם החשמל

רשות החשמל ערכה היום דיון ובו התקבלו שתי החלטות שנועדו להכין אותה לקראת שיאי ביקוש בקיץ הקרוב. הרשות תנסה להפחית את הביקוש בימי השיא ותאפשר לתחנות כוח שעוד לא קיבלו את האישורים הסופיים, להזרים חשמל באופן מלא או חלקי
מערכת ice | 
עמודי חשמל (צילום פלאש 90/ אביר סולטן)
רשות החשמל ערכה היום דיון ובו התקבלו שתי החלטות שנועדו להכין אותה לקראת שיאי ביקוש בקיץ הקרוב. לפי כלכליסט, הרשות תנסה להפחית את הביקוש בימי השיא ותאפשר לתחנות כוח שעוד לא קיבלו את האישורים הסופיים, להזרים חשמל באופן מלא או חלקי.
ההחלטות בדיון יהיו כפופות לשימוע ויהיו תקפות לתקופה שבין הראשון ביולי 2023 והראשון באפריל 2024. בפרק זמן זה ימשיכו להתקיים עבודות לתיקון תחנת הכוח באשקלון בה קרס לאחרונה המזח וגבה את חייהם של שני עובדים. 
ההחלטה הראשונה כאמור נוגעת בהקטנת הביקוש בקרב האזרחים. לפי ההחלטה צרכני חשמל גדולים יוכלו להירשם מראש למסלול, ובמקרים מסוימים ייתכן ויתבקשו להתנתק מהחשמל. בתמורה לכך הם יקבלו כסף. ההסדר כבר התקיים בשנת 2021 בשווי 38 מיליון שקל שחסכו כ-364 מגה-וואט. יותר מכך, הרשות הציעה להגדיל את התעריפים במקרה זה ואלו יקבעו לפי פרק ההתראה שיקבלו מראש ומחיר החשמל בזמן הניתוק.
לצד המסלול הזה יוקם מסלול חדש שיאפשר לנתק צרכני חשמל, שנרשמו למסלול מראש, אך ללא הסכמה מראש. התשלום במקרה זה כבר הובהר - 3.98 שקלים לקוט"ש מושל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה