בארץ

השרה מאי גולן: "מרבית כלי התקשורת התעלמו מאוכלוסיות נשים"

היום נפתח כנס יועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות. הכנס נפתח במלון "דן אכדיה" שבהרצליה ונאמה בו לראשונה השרה מאי גולן: "שוויון בין נשים לגברים זה עדיין לא מובן מאליו גם בשנת 2023. על אף העובדה שנשים עברו כברת דרך גדולה, מוקדם לטעון שהשוויון בפתח. הגיע הזמן שנשים יפסיקו להשתמש במונח 'לנפץ תקרות זכוכית', אלא יטוסו ישר לחלל"
מערכת ice |  3
השרה מאי גולן (צילום אולפני קרן קליפ)
היום (שלישי) נפתח כנס יועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות. הכנס, שמתקיים אחת לשנה, נפתח השנה במלון "דן אכדיה" שבהרצליה והוא נחשב לחלק מההכשרה המקצועית של היועצות, בשיתוף מרכז השלטון המקומי והרשות לקידום מעמד האישה. 
השנה השתתפה בכנס הפתיחה השרה לקידום מעמד האישה, מאי גולן. גולן נאמה בפתיחת האירוע ואמרה: "לדאבוני, שוויון בין נשים לגברים זה עדיין לא מובן מאליו גם בשנת 2023. על אף העובדה שנשים עברו כברת דרך גדולה, מוקדם לטעון שהשוויון בפתח. הגיע הזמן שנשים יפסיקו להשתמש במונח 'לנפץ תקרות זכוכית', אלא יטוסו ישר לחלל. שכן תקרת הזכוכית עצמה היוותה חסם שאותו אנחנו חייבות לנפץ ולהשאיר כנחלת העבר. לאורך כל השנים מעל כל במה דיברו על 'מעמד האישה', שעצם ההגדרה של המילה "מעמד", לעניות דעתי, היוותה בעצמה חסם".
כמו כן, פנתה השרה והתייחסה לתפקידם של כלי התקשורת בנושא מעמד האישה: "מרבית כלי התקשורת ובכלל הציבוריות הישראלית התעלמו לצערי במשך שנים מאוכלוסיות נשים בהתיישבות, מהמגזר הדתי, מהמגזר החרדי, מהפריפריה, מהמגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי אלו הן  בדיוק האוכלוסיות שאני הולכת לקדם ולתמוך בהם כשרה לקידום הנשים במדינת ישראל. ולמדינה כמו ישראל, המורכבת מפסיפס מדהים של תרבויות, שחיה בצל איום קיומי מתמיד, חוסנה של קהילת נשים מצליחה היא אינה פריבילגיה, אלא צורך קיומי אמיתי שאנחנו חייבות לעצמנו".
ורד ששון, יו"ר איגוד היועצות ברשויות המקומיות, ציינה בכנס: "אנו מצויים בתקופה לא פשוטה בה האלימות בכלל והאלימות כלפי נשים בפרט גואה ולעיתיים אנו עומדות נבוכות, נוכח הנתונים הקשים המורים על עליה דרמטית זו, ועל אף העשייה המגוונת שלנו בפעילות מניעה והסברה הדרך ארוכה. כולנו יודעות ומבינות כי דרושה תכנית לאומית רב משרדית ורב מערכתית לטיפול בתופעה ובהיקפיה לאורך מעגלי החיים החל מגיל לידה ועד לגיל הפרידה". עוד הוסיפה ששון כי "הטיוטה לתיקון חוק היועצות מוכנה ובקרוב נגיש אותה תוך אמונה ותקווה לתמיכה רחבה".
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר בכנס: "חשוב מאוד שנעסוק כל העת בקידום מעמד האישה ושוויון הזדמנויות, כי למרות שהם נושאים שנראים לנו ברורים ומובנים - לא כך הדבר. הם נושאים נזילים ושברירים, במיוחד בתקופה זו כשהקולות הקיצוניים מרימים את ראשם. אני גאה לומר שאנו בעיריית הרצליה פועלים כל השנה לקדם נשים וליצור חברה שוויונית וערכית, ואצלנו בעירייה ישנו רוב נשי בתפקידי ניהול. בנוסף, אנו מקיימים לאורך כל השנה עשרות פעילויות ואירועים למען הנשים, בהם: קורסים, סדנאות, מפגשי שיח, מופעי תרבות וספורט, כמו גם מתן שירותי הכוונה וייעוץ משפטי".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אז לנתץ תקרת זכוכית שהיא חסם? או לאפסיק לנתץ ואז חסם? (ל"ת)
    אחד שחוסם 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איזה סתומה!!!
    נפח זכוכית 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכחה לעשות עריכה ל ChatGPT
    סגור
  • 1.
    אין גבול לטימטום שלה?
    מקיאוולית 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציטוט: "הגיע הזמן שנשים יפסיקו להשתמש במונח 'לנפץ תקרות זכוכית', אלא יטוסו ישר לחלל. שכן תקרת הזכוכית עצמה היוותה חסם שאותו אנחנו חייבות לנפץ ולהשאיר כנחלת העבר." מה היא רוצה למעם השם? שיפסיקו להשתמש במונח "לנפץ את תיקרת הזכוכית" כי צריך לנפץ את תיקרת הזכוכית? למה מגיעים לנו עבדים מטומטמים כאלו בתפקידי שרים?
    סגור