בארץ

יריב לוין יתפטר? הסערה סביב הוועדה למינוי שופטים

נמצא ב"ייאוש טוטאלי" או נשאר איתן בדעתו? ההכרעה על הרכב הנציגים בוועדה למינוי שופטים מתקרבת ועתידו של שר המשפטים, יריב לוין, נשאר לא ברור
מערכת ice | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
האם שר המשפטים, יריב לוין, בדרך להתפטר מתפקידו? דיווחים שהגיעו מצד חברי קואליציה המקורבים לשר מעידים כי לקראת ההכרעה על הרכב הנציגים בוועדה למינוי שופטים, השר לוין כבר נמצא ב"ייאוש טוטאלי".
"לא מעניינת אותי הוועדה. מבחינתי שיהיו בה שני נציגים מהאופוזיציה", צוטט לוין. "יותר טוב, ככה יבינו שאנחנו בדיחה, ככה נמחיש את גודל האבסורד שאנחנו בשלטון, אבל לא מקדמים את הנושא".

מקורבים ללוין מעידים כי מבחינתו "זה הכול או כלום" ונראה ששר המשפטים "על סף שבירת כלים, על סף התפטרות", לאחר שנועד עם ראש הממשלה, בנימים נתניהו, שעות ארוכות במהלך סוף השבוע.
מצד שני, ישנם מקורבים המעידים כי לוין אינו מתכוון להתפטר ונשאר איתן בדעתו, אך מבחינתו, אם האופוזיציה הייתה משאירה שני מועמדים (ולא רק אחת – קארין אלהרר), הוא היה ממליץ לבחור בהם.
מי שנראה שתיבחר לכהן בוועדה מטעם הקואליציה היא שרת התחבורה, מירי רגב, שאמרה בישיבת הממשלה האחרונה – "הייתי חברה בוועדה לבחירת שופטים וראיתי איך הכול מוטה. המציאות הנוכחית, שבה הנשיאה חיות יחד עם לשכת עורכי הדין סוגרים את המינויים, היא בלתי אפשרית. היום בוחרים שופטים בצורה כזו ש'מנה חמה' לוקח יותר זמן להכין מאשר למנות שופט במדינת ישראל, וכולם מאותו דנ"א. זה חייב להשתנות, חייבים ייצוג וגיוון בבית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה