בארץ

שגריר ארה"ב: "איראן לא תשיג נשק גרעיני"

בנוגע לגל המחאות סביב הרפורמה המשפטית, תום ניידס אמר כי הן הוכחה לכך "שהדמוקרטיה הישראלית חיה ונושמת"
מערכת ice |  1
תומאס ריצ'רד ניידס (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, הביע היום (ראשון) תקווה לקידום היחסים בין ישראל לערב הסעודית.
"זה יהיה מדהים אם נתעורר יום אחד לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה. זה לא קל להשגה, אבל אני מאמין שזה האינטרס של ארה"ב, ישראל והמזרח התיכון להשלים את העסקה הזו", אמר ניידס בכנס העולמי השנתי של הוועד היהודי-אמריקאי (AJC), במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.  
 
"הביטחון הוא הנושא הכי חשוב שאנחנו עוסקים בו", אמר ניידס. "איראן היא האיום הגדול ביותר לביטחון ישראל. אנחנו עובדים עם מנהיגים שונים כדי לוודא שהמשטר האיראני לעולם לא ישיג נשק גרעיני. האיום האיראני הוא לא היחיד: לפני ארבעה שבועות הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ירה 840 רקטות על ישראל. אף מדינה בעולם לא הייתה משלימה עם דבר כזה".  
השגריר, שמסיים את כהונתו בעוד 40 יום, הביע אמון בדמוקרטיה הישראלית, על רקע אירועי השנה האחרונה. "ב-26 השבועות האחרונים מאות אלפי אנשים יוצאים להפגין כל שבת. זה מקביל לששה-שבעה מיליון אמריקנים שמתכנסים במול בוושינגטון מדי שבוע. אף אחד לא נעצר, לא נגרם נזק לרכוש. המציאות היא שהדמוקרטיה הישראלית חיה ונושמת".  
ניידס דיבר גם על החשיבות של קידום פתרון שתי המדינות. "אני מאמין שרוב הפלסטינים רוצים את אותם הדברים שהיהודים רוצים: הם רוצים עתיד, ביטחון, בריאות. זה יהפוך את ישראל למדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חול בעינים
    נפתלי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארצות הברית נטשה את בנות בריתה גם את ישראל ואין אימונה בסגנו של אחמד חוסין אובמה דברי השגריר הם כמו כדורי שינה ומזרה חול בעינים שום שגריר במדינה לא היתבטה בגסות ומכתיב איך לנהל את המדינה במדינה אחרת מזמן השגריר העלוב היה מגורש מהמדינה
    סגור