בארץ

חמאס מאיים על מצעד הגאווה בירושלים: "מצעד של סוטים"

בהודעה שפרסם דובר הארגון עבד אל-לטיף, חמאס קרא לפלסטינים להגיע למצעד הגאווה כדי להתעמת עם הצועדים בכדי "להגן על מסגד אל-אקצא"
מערכת ice | 
דגל הגאווה (צילום unsplash)
מצעד הגאווה בירושלים יצא היום (חמישי) לדרך בבירה עם עשרות אלפי משתתפים, שהיו מלווים באבטחה כבדה של כוחות משטרה וביטחון. כתמיד, המצעד גרר איומים מצד ארגונים קיצונים כמו להב"ה לפגוע בצועדים. בימים האחרונים הפיץ הארגון סרטונים וכרזות שקוראות להגיע להפגנה עם הקריאה "לא ניתן להפוך את ירושלים לסדום". 
ארגון נוסף שהחליט להיכנס לקלחת האיומים הוא לא אחר מאשר חמאס. בהודעה שפרסם דובר הארגון עבד אל-לטיף, חמאס כינה את האירוע "מצעד פרובוקטיבי של סוטים" וקרא לפלסטינים להגיע למצעד הגאווה כדי להתעמת עם הצועדים בכדי "להגן על מסגד אל-אקצא".

מצעד הגאווה בירושלים נחשב לאחד האירועים המורכבים ביותר מבחינת אבטחה בעקבות היסטוריה של פגיעה בצועדים, ובראשן רצח שירה בנקי, תלמידת תיכון שהגיעה למצעד ב-2015 שנרצחה בדקירות בידי החרדי הקיצוני ישי שליסל. אתמול בבוקר נתלש דגל הגאווה שהונף בחזית בית הספר ליד"ה בירושלים, בו למדה בנקי.
במהלך היום קיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הערכת מצב לקראת המצעד. "צריך שתהיה אפשרות מקסימלית לחופש ביטוי, לזכות המחאה שהיא זכות יסוד וציפור נפשה של הדמוקרטיה, מותר להפגין במדינת ישראל על כל דבר. ודאי שהמדיניות שלי, במשמרת שלי, שאנשים יוכלו להפגין גם נגד מצעד הגאווה", אמר בן גביר. "אני לא רוצה שאדם עם חזות חרדית או דתית, אוטומטית מעוכב. לא לכך התכוון המשורר כשהוא מדבר על חופש ביטוי וחופש התנועה במדינת ישראל", הוסיף
בן גביר סיפר כי אמא לנער מהקהילה הגאה פנתה אליו: "היא שאלה אותי מה יהיה עכשיו במצעד הגאווה? צבטתי את עצמי ואמרתי לה: 'לא ברור לך שאני רוצה לשמור על הילד שלך מכל משמר ששערה משערות ראשו לא תיפול?'. זה התפקיד שלי, זו המשמרת שלי. כמובן שזה יהיה תפקידה של המשטרה לשמור, לאבטח ולדאוג שגם אם השר יש לו מחלוקת עם המצעד, הרי שמעל הכול הביטחון של אותם צועדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה