ויראלי

בן גביר דורש מהמשטרה: "לאפשר למפגינים נגד המצעד למחות"

השר בן גביר מתייצב לצד המפגינים נגד מצעד הגאווה ודורש מהמשטרה לאפשר גם להם למחות: "המשטרה חייבת לעשות הכול כדי לאפשר גם למפגינים נגד המצעד לממש את חופש הביטוי וחופש המחאה. אלו זכויות יסוד בדמוקרטיה וחייבים להגן עליהם. אסור להרחיק או לעכב אנשים רק בשל חזותם הדתית או בשל כוונתם להפגין נגד המצעד"
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יגיע לחפ"ק המשטרה בשעה 16:00 (משוער) ברחוב קינג גורג' 59, סמוך למלון לאונרדו ויקבל תמונת מצב. לנוכח כוונת מוחים נגד המצעד לקבל אישור מהמשטרה למחאת נגד, מתייצב בן גביר לצדם ודורש מהמשטרה לאפשר גם למפגינים נגד המצעד למחות. 
בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר, אמר השר: "התפקיד של המשטרה הוא מעל הכל לאבטח ולשמור על הצועדים. במקביל, המשטרה חייבת לעשות הכל כדי לאפשר גם למפגינים נגד המצעד לממש את חופש הביטוי וחופש המחאה. אלו זכויות יסוד בדמוקרטיה וחייבים להגן עליהם. אסור להרחיק או לעכב אנשים רק בשל חזותם הדתית או בשל כוונתם להפגין נגד המצעד".
משטרת ישראל נערכת בכוחות גדולים ובדריכות רבה לקראת מצעד הגאווה והסובלנות 2023, שיתקיים היום (חמישי) בירושלים זאת בפעם ה-21, בהפקת הבית הפתוח בעיר. בתוך כך, במשטרה הודיעו כי כבר הספיקו לעצור שני בני אדם שהסיתו נגד האירוע. כזכור, במהלך המצעד שנערך בעיר בשנת 2015 נרצחה שירה בנקי בת ה-15.
בעקבות האירוע, כ-2,000 שוטרים של מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב גלויים וסמויים, בסיוע כוחות תגבור ומתנדבים, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, יפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לתוואי המצעד, לשמירה על ביטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה