בארץ

נועה קירל מעוררת סערה בכנסת: "בושה, הערה דוחה"

ח"כ משה גפני הפתיע בדיוני התקציב כשבחר לעקוץ דווקא את נציגת ישראל לאירוויזיון על לבושה. במערכת הפוליטית מיהרו להגיב: "הערה דוחה, מה הוא מתערב?"
מערכת ice |  7
משה גפני, נועה קירל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוטיוב/ Eurovision Song Contest)
דיוני התקציב נפתחו דווקא עם נציגת ישראל לאירוויזיון נועה קירל: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עורר סערה הבוקר כשהציע "לתרום לה קצת בגדים". והתגובות לא איחרו לבוא.
גפני (יהדות התורה) תקף בנאומו את "קמפיין ההסתה נגד הציבור החרדי" כשרמז לדבריה של גלית גוטמן: "אומרים 'מוצצי דם'. שתתבייש לה, אני לא יודע מי זו". והוסיף: "יש לי נכדה, הנכדה הזאת עובדת, התחתנה ונולד לה בן. היא תורמת לכלכלת המדינה והיא עובדת בהיי־טק יחד עם החברות החרדיות שלה שלמדו בסמינר בבני ברק. בית הספר שלה היה מתוקצב בחצי מבית ספר ממלכתי מקביל".
 
בהמשך אמר גפני: "הבת שלי לא למדה על נועה קירל. לא למדה. אז מה? אז בגלל זה לא מגיע תקציב? בכלל, הייתי גם תורם לה (לקירל) קצת בגדים שיהיו לה".
במערכת הפוליטית לא איחרו להגיב על העקיצה של גפני לקירל. ח"כ משה (קינלי) טור פז מיש עתיד כתב: "השנה היא 2023. ועדיין יש מי שחושבים שלבושן של נשים הוא מעניינם. גפני, התבלבלת". חברתו לסיעה ח"כ מירב בן ארי, הגיבה: "הערה דוחה. מה הוא מתערב בכלל במה נועה לובשת? אחלה נועה קירל, בנתה את עצמה בעבודה קשה מגיל צעיר, בתוך כל זה גם התגייסה לצבא וביצעה שירות צבאי מלא, מידע אישי, גם הייתה חיילת מצוינת ולבסוף גם ייצגה את ישראל בצורה מדהימה ומעוררת השראה. כל הדברים שגפני לא עשה ולא מכיר בכלל. גועל".

ח"כ מירב כהן מיש עתיד הגיבה: "בעיני ח"כ משה גפני, לימודי ליבה זה ללמוד על נועה קירל. ובסאב-טקסט: אתם החילונים העגלה הריקה. מה יגידו מאות אלפי היי-טקיסטים, רבבות מדענים, רופאים, מהנדסים ובכלל, מיליוני ישראלים שבזכות לימודי הליבה - מתמטיקה, אנגלית, עברית ועוד, מקיימים את כלכלת ישראל ואת מדינת ישראל כולה?…".
 
הדגלים השחורים פרסמו בתגובה: "הם רוצים לקבוע לנשים איך להתלבש, איך להתנהג ולהחזיר אותן למטבח. התקציב הזה מלא בתכניות חדשות לשטיפת מוח לנשים בשם הקוד ״זהות יהודית״, תחילת משמרות הצניעות. גפני פתח היום צוהר לדיקטטורה המשיחית ומדינת ההלכה שהם רוצים לבסס כאן. בושה".
 
מהארכיון: נועה קירל לבושה בקבלת הפנים בליברפול
הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, הגיבה: ״נועה קירל היא אישה חזקה שבדרך הפנומנאלית שלה מלמדת מה זה כוח רצון, מנהיגות והצלחה. אנחנו מגנות כל מי שמנסה להקטין אותה ולצמצם אותה לכדי הלבוש שלה. עיניהם של ילדות וילדים ברחבי הארץ נשואות אליה, וגם אליכם - חברי וחברות הכנסת. המסר שחבר הכנסת גפני העביר היום באמירותיו הוא פוגעני ומקטין ואין לו מקום על במת הכנסת. אנחנו קוראות לו להתנצל על האמירה הזאת״.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נועה יהודייה
    כל אדם שפוי הבין .. 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכבת של מלך יהודייה היא צריכה להיות יותר צנועה במיוחד במעמד שמייצג את מדינת היהודיים , וזה דבר לגיטימי שכל יהודי אמיתי מבין, אבל אתם מוסתים ושטוחים עם מוח שטוף .. וכן צניעות לאישנ זה יפה וגם נשים חושהות כך .. נורא מעניין שדווקא מי שרוצה להחפיץ נשים ולהפשיט אותן זה אירגוני השמאל והמעצבים הלהטבים ומי שרותה לזמור על כבודן כבנות מלכים זה התורה, חחחחח
    סגור
  • 4.
    הייטק , בגדים לנועה קירל?
    Daan 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גפני, נהנית לראות את נועה קירל, נזל ? במה עובדת נכדתך בהייטק , יש הרבה מחלקות .ברובן צריך לדעת אנגלית ומתמטיקה בחלקן לא צריכים שום ידע ?
    סגור
  • 3.
    בבתי ספר החילונים לא מלמדים על נועה קירל. חרדים גם
    גיא מ. 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שומעים אותה ... בסתר ...
    סגור
  • 2.
    חשבתי שחרדים לא צופים בטלוויזיה או
    אז חשבתי... 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בטלפון נייד לא כשר
    סגור
  • רק נועה קירל!
    מישהו 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש גם חרדים מודרניים. חוץ מזה, גפני לדעתי צודק בעניין שאמר נגד גלית גוטמן (שאמרה דברים מגעילים נגד החרדים) אבל בהחלט אני לא מסכים עם זה שהוא אמר ככה על נועה קירל
    סגור
  • 1.
    אדון גפני היקר, צריך לתרום לך קצת שכל.
    לאויב 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אתה אדם רקוב ומתעוב עם גישה חולה ופרימיטיבית. חזור למערה החשוכה ממנה באת.
    סגור
  • ולי הוא קרה חמור
    הנורמלי האחרון 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אז מה? אם היא לא מתביישת בזה- למה זה כל כך אכפת לה מה דעתו הידועה על זה?
    סגור