בארץ

דיון סוער בוועדת הרווחה: "היו החלטות שרירותיות בוועדת הסעד"

בוועדת הרווחה התייחסו למקרה המזעזע בו ילד נלקח מהוריו בחשד להתעללות. בסופו של דבר התברר שיש לו פגם גנטי נדיר. ח"כ אייכלר סיפר כי הוא מתכנן להעביר חוק שימנע מצב דומה בעתיד
מערכת ice |  1
ישראל אייכלר (צילום טוויטר/ישראל אייכלר, פייסבוק/אוגני סלמה)
וועדת הרווחה של הכנסת התכנסה היום כדי לדון בסוגיה שבמהלכה, ילד נלקח מהוריו בחשד שהם התעללו בו, אך בסופו של דבר, התברר כי הוא סובל מתסמונת גנטית נדירה במיוחד. יושב ראש הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר אמר: "הדיון הזה טעון מאוד, כל מי שיש לו ילד מבין את המשמעות של הוצאתו מחזקת הוריו".
ח"כ אייכלר סיפר שהוא יגיש הצעת חוק בעתיד לפיה לקיחת ילד מידי מהוריו תחייב החלטה של שלושה שופטים לפחות. הדיון התלהט לאחר שקרובי המשפחה של התינוק נכנסו לדיון ויצאו בצעקות כלפי נציגי משרד הרווחה. אחת מהן התעלפה ונזקקה לטיפול רפואי.
ח"כ אבי מעוז שהשתתף בדיון אמר: "כחברי כנסת תפקידנו לבקר את הזרוע המבצעת. אני מכיר את המקרה באופן אישי. היו החלטות שרירותיות לחלוטין של פקידות הסעד. זה נושא מאוד טעון ואני חושב שאנחנו צריכים לצאת מפה עם תוצאה שיש מנגנון לפיקוח על הנושא החסוי הזה".
ח"כ גוטליב אמרה: "אני רוצה לקבל מידע לגבי כמה המדינה משלמת על כל ילד שמוצא מביתו והופך להיות ילד רווחה. כמה תקציב עובר לכל מוסד, מסגרת סגורה ופנימייה. על יד אחת אפשר לספור מקרים שבהם הרווחה ביקשה להוציא ילד מביתו ולא אושרו על ידי בית המשפט".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שתול של השמאל המטורלל והפרוגרסיבי
    h 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טלי גוטליב מבינה שיש הרבה כסף שמתגלגל מתחת לשולחן ...בתקציבי עתק למשרד רווחרא מושחתים שגורמים הרבה עוול לאזרחים מוחלשים ...רווחה = השטן בהתגלמותו
    סגור