בארץ

נתניהו זוכר את אחיו: "היה מוכן לשלם את המחיר היקר ביותר"

"עוד בחייו, יוני נודע כמפקד נועז ומוכשר. לנו, בני משפחתו, הוא היה קודם כל אח ובן אוהב ואהוב", כך כתב ראש הממשלה לזכר אחיו יוני
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
לציון יום הזיכרון, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העלה ציוץ לזכר אחי, יוני נתניהו. כך הוא כתב: "בערב קשה זה, משפחתי ואני מרגישים עטופים באהבה ובהערכה מצד כל המכבדים את זכר הנופלים, וביניהם גם את אחי יוני, שנפל ב'מבצע יונתן' להצלת חייהם של אחיו ואחיותיו באנטבה שבאוגנדה - ולמען חירות עמנו.
מחבלים פלסטינים חטפו מטוס של 'אייר פראנס' עם בני ערובה ישראלים והובילו אותו לאוגנדה. הם איימו לרצוח את בני הערובה אם דרישותיהם לא ייענו. מדינת ישראל שלחה את צה״ל לשחרר את החטופים. כמפקד סיירת מטכ״ל, יוני עמד בראש הכוח הפורץ והסתער בראש חייליו. הוא נורה, נפצע קשה - ומת מפצעיו.
היה זה אחד המבצעים הנועזים בתולדות העמים, ובאופן טבעי, שמו של יוני ז"ל זכה לתהילה ברבים כמעט בן-ליל. אחי יוני ז״ל אף קיבל את 'עיטור המופת' במלחמת יום הכיפורים על חילוצו של חברו הפצוע יוסי בן חנן מעבר לקווים הסורים.
עוד בחייו, יוני נודע כמפקד נועז ומוכשר. לנו, בני משפחתו, הוא היה קודם כל אח ובן אוהב ואהוב. עם פרסום ספר מכתביו, 'מכתבי יוני', אישיותו הקסומה נתגלתה ברבים, והרהוריו ורישומיו מהווים מאז מקור השראה לקוראיו הרבים. יוני ראה את עצמו חוליה בשרשרת הדורות של עם ישראל וכחלק מתקומתו המחודשת בארצו.
כמו כל כך הרבה מן הנופלים שלנו, הוא היה מוכן לשלם את המחיר היקר ביותר להבטחת קיומנו. בכך יקירינו שנפלו מהווים מקור השראה לכולנו. יהי זכרם ברוך ונצור בליבנו תמיד. צר לי עליך, אחי יונתן. נעמת לי מאוד".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו רוכב על אחיו כבר 40 שנה נראה לי שאח של
    בעיין 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סבל את נתניהו מוכר הרהיטים הכושל
    סגור