בארץ

הקרן לידידות תסייע בכיסוי חשבונות החשמל של שורדי שואה

לרגל יום השואה, הקרן לידידות תסייע לכיסוי חשבונות החשמל של כ-300 שורדי שואה שחיים מתחת לקו העוני. הקרן תתרום לקרן לרווחת נפגעי השואה סכום של כ-100 אלף דולר
מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
לרגל יום השואה, הקרן לידידות מודיעה שתתמוך באופן נרחב בשורדי השואה ותעזור לכסות את חשבונות החשמל של כ-300 שורדים, כדי שיוכלו לעשות שימוש במוצרי חשמל ללא חשש. הקרן תתמוך ספציפית בקרן לרווחת נפגעי השואה ותתרום למטרה זו 100 אלף דולר.
באחד הסקרים האחרונים של הקרן לרווחת נפגעי השואה נמצא כי 22% מהניצולים הנתמכים בה, נאלצים לוותר על מוצרים ושירותים בסיסיים, בהם שימוש במכשירי חשמל, אחזקת הבית ועוד. לא רק זה, אלא מתברר כי שליש מ-150 אלף שורדי השואה שגרים בארץ חיים מתחת לקו העוני. השורדים הללו מסתמכים בעיקר על קצבת זקנה מטעם ביטוח לאומי; מדובר במענק שנתי וחד פעמי שמסתכם ב-6,500 שקלים בלבד.
ורה קופילוב, ניצולת שואה מבאר שבע בשנות ה-80 לחייה, סיפרה כי היא גרה בגפה, אין לה קרובי משפחה, בנה היחיד נפטר לפני כמה שנים, ומאז היא מתקשה לשלם חשבונות חשמל ומים, קונה רק את מה שהכרחי בסופר, וחיה בצמצום רב באופן כללי: "החיים מאוד לא פשוטים עבורי, במיוחד בגיל מתקדם שכזה, כשאני כבר לא מסוגלת לעבוד ולהרוויח משכורת, אבל חייבים להסתדר איכשהו. אני חושבת פעמיים לפני שמדליקה מזגן, או מפעילה מכשירי חשמל אחרים. אני מודה מקרב לב על העזרה שאני וניצולי שואה אחרים מקבלים".
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, מסרה: "לאחר שהתמודדו עם זוועות המלחמה, נאלצים ניצולי השואה לבחור בין קניית מזון, קניית תרופות או חימום וקירור הבית. לצערנו אנו עדים לא אחת למצב שבו הם מוותרים על חימום או קירור ביתם כי לא נשאר להם מספיק כסף. בהעדר פתרון לבעיה, החלטנו השנה לתמוך באופן ישיר באותם ניצולי שואה הזקוקים לכך ואנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לאפשר להם להמשיך לחיות בכבוד וברווחה. אנחנו לא רק זוכרים, אלא גם פועלים לשנות מציאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה