בארץ

שמעתם את הבום? מטאור חלף בשמי ישראל. צפו ברגע הנדיר

באופן נדיר נראה אמש מטאור מסוג בוליד בשמי הארץ ובפרט במרכז. לרוב מטאור זה לא נראה ולא נשמע, אך אין זה נדיר שהוא חולף בשמיים. אזרחים רבים מהמרכז העידו ששמעו קול פיצוץ רם
מערכת ice | 
מטאור בוליד (צילום טוויטר כאן חדשות)
אירוע נדיר התרחש אמש (שבת) בשמי ישראל. אזרחים רבים במרכז העידו ששמעו קול פיצוץ רם שגרם להם לחשוב שמדובר ביירוט. האמת הייתה הרבה יותר "נעימה" ובפועל מדובר במטאור מסוג בוליד שחלף בשמיים וכנראה גם לא התרסק לאדמה.
באגודה הישראלית לאסטרונומיה עדכנו כי מדובר כאמור בבוליד - מטאור בגודל של כדור-סל שמאופיין בבהירות שלו, ביחס למטאורים אחרים שניתן לראות בשמיים מדי לילה וגודלם גרגירי בלבד. האירוע נדיר היות שבוליד מסוג זה ניתן לראות בעיקר בלילה ולא ביום. הזווית הספציפית והמהירות העצומה של תנועתו היא זו שאפשרה לאזרחים במרכז לתעד ולשמוע את הרגע המיוחד.
כמו כן, הבהירו באגודה כי העובדה שהמטאור נראה לעין אנושית היא נדירה, אך לא עצם העובדה שבוליד חלף בשמי הארץ ולכן אין כול סכנה לתושבים.
בניגוד לכך, המטאור האחרון שכן גרם נזק נחת דווקא בארה"ב לקראת סוף שנת 2022. תושב קליפורניה, דסטין פרוסיטה, טוען כי מטאור שחצה את כדור הארץ פגע פגיעה ישירה בביתו והשמיד אותו. על פי הטענות, המטאור פגע ישירות במרפסת ביתו של פרוסיטה וגרם לנזק רב כשביתו נשרף כליל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה