בארץ

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך למרות המתיחות הביטחונית

הטקס השנוי במחלקות יתקיים בפארק הירקון; עדיין לא ברור אם שר הביטחון גלנט יעניק התרי כניסה לפלסטינים שמשתתפים באירוע
מערכת ice |  1
ישראל ופלסטין (צילום freepik pixbay)
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך השנה בפארק הירקון. הדוברים המרכזיים: פרופ׳ נטע זיו ומוחמד בירותי. יישאו דברים נציגי שתי משפחות שכולות ישראליות ושתי משפחות שכולות פלסטיניות.
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני יתקיים השנה בפארק הירקון והמארגנים מצפים לכעשרת אלפים צופים. לאור הפניות הרבות הכניסה לטקס תחייב רישום מראש. 

כבכל שנה, בנוסף לנציגי המשפחות השכולות, ישאו נאום גם שני אנשי רוח. השנה יישאו דברים פרופ׳ נטע זיו, סגנית הנשיא לשוויון ומגוון באוניברסיטת תל אביב, ומי שהקימה באוניברסיטה את הקליניקות המשפטיות; והסופר ואיש הרוח מוחמד בירותי, ממייסדי יוזמת "ארץ לכולם".
כבכל שנה גם יישאו דברים משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות. הישראלים יהיו ענת מרנין, ששכלה את שני אחיה במלחמת יום הכיפורים, ויובל ספיר ששכל את אחותו בפיגוע. נציגי המשפחות השכולות הפלסטיניות יהיו יוסרא מחפוד׳, ששכלה את בנה, ועאדל אבו בדוויה, ששכל את אחיו. את הטקס ינחו השחקנית ראידה אדון והשחקן יוסי צברי.
לא ברור אם שר הביטחון יואב גלנט יעניק היתרי כניסה לפלסטינים שמעוניינים להשתתף בטקס. בפעמים הקודמות שבהן התקיים האירוע נערכו הפגנות של פעילי ימין, שכללו גילויי אלימות נגד המשתתפים.
בשנת 2019, סירב שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן לאפשר לפלסטינים להשתתף באירוע. עם זאת, בג"ץ קבע כי יש לאפשר למאה משפחות פלסטיניות להיכנס לישראל ולהשתתף בטקס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק בישראל השמאל בוכה על הרוצחים בנו.
    שירה 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בקרוב אצלכם
    סגור